וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארי בולס, מנכ"ל Xigi, בוועידת האינטרנט: לרשתות חברתיות יש שני בוסים - בעל האתר והמפרסם

פז וייסמן

13.4.2008 / 14:14

שחקן הכדורסל לשעבר בפאנל Com.Vention: צריך להעלות את יעילות הפרסום המקוון מ-10%

בפאנל - שהונחה בידי איתן אבריאל, העורך הראשי של אתר TheMarker - השתתפו רייצ'ל מאסטרס, מנהלת קשרים אסטרטגיים באתר נינג המאפשר ליצור רשתות חברתיות אישיות, קאת'י ברוקס, מפיקה ומנהלת בחברת Seesmic.com, איציק כהן מנכל ונשיא abazab/ClipSync ושחקן מכבי ת"א בכדורסל לשעבר וגארי בולס מנכ"ל Xigi, המספק פלטפורמה לרשתות חברתיות לארגונים דוגמאת עסקים קטנים.



בולס מדגיש ומזהיר יזמים של רשתות חברתיות כי מנהלי הרשת צריכים לזכור מי הבוס שלהם: "לרשתות חברתיות יש שני בוסים האחד הוא בעל האתר והשני הוא המפרסם. הרשתות החברתיות צריכות ליצור תאימות (Sticky) עם המותגים אותם הרשת מפרסמת. בסופו של דבר גם כאשר הרשת צומחת, היא צריכה לעמוד ביעדים של המפרסם ולספק עבורו את הסחורה. המספרים הנוכחיים של הפרסום מראים כי 10 אחוז מהפרסומות אכן קולע, האתגר הוא להזיז את המספרים מהפרסום הממוקד למעלה. אני חושב שהאתגר הגדול ביותר הוא להבין שהלקוחות, הגולשים באתר הם האנשים רגילים החיים ונושמים. ישומי ווב 2.0 עדיין צריכים לעבור את הפאזה מפרסום פשוט באינטרנט לפרסום אישי יותר.



על עתיד העסקים הקשורים סביב רשתות חברתיות ברוקס מסבירה כי התאימות של הפרסום הממוקד עם המותג יוצרת בפני עצמה הזדמנות לחברות חדשות:"כשיהיה פרסום ממוקד יעיל, שיצליח ללכוד למשתמשים, הווצרו הזדמנויות עסקיות חדשות עבור חברות שכיום לא יכולות להרשות לעצמם תקציבי פרסום גדולים".



רשתות חברתיות נישתיות לא יעלמו, כך מסבירה מאסטרס "לא תמיד לרשתות הגדולות כמו פייסבוק ומייספייס יש את הכלים להציע בכדי להשלים את החוויה עבור הגולש. לדוגמא ברשתות חברתיות לגושלי סקי או גולשי גלים. מייספייס ופיססבוק ימשיכו להיות הרשתות הגדולות שכן שם יש את החברים שלנו." בולס אף מציין כי "רשתות חברתיות נישתיות חייבות לבדל את עצמן, ולעשות את מה שהן יודעות הכי טוב, יותר טוב מכולם".



כאשר נשאלו המשתתפים אודות עתיד הרשת ציין כהן: "הווב 3.0 הינו התפתחות טבעית של הווב 2.0, שכן היום רשתות חברתיות מציעות כלים להתקשות בין אנשים, לדוגמא פייסבוק. אולם עדיין הרשתות החברתיות לא יוצרות חוויות חברתיות וסיטואציות חברתיות אונליין. כהן:" Seecmic, יוצרת דרכים חדשות להתקשרות בין קבוצות כך שיוכלו שהאנשים יוכלו להשפיע על התכנים הנמצאים באתר. הכל נעשה בזמן אמת" כך מסביר כהן את היכולת להשפיע על החוויה החברתית בזמן אמת וליצור סיטואציה חברתית. בולס מאמין כי: "יש גבול לרשתות ווב 2. יש צורך לבנות רשת של מידע מעל הרשת החברתית, כך שיווצר ערך אמיתי הן למפרסם והן לקהילה".



המומחים מייעצים: טיפים לפתיחת רשתות חברתיות



1. להיות ממוקדים ולעשות את מה שאתם ולשאוף לעשות אותו טוב יותר מהאחרים.
2. אין צורך ניירות ורעיון על הנייר, תבנו אבטיפוס עובד.
3. להשקיע בנטוורקינג עסקי (מינגלינג), שכן יש צורך להרים את האתר מעלה.
4. יצירת מסלול התקדמות, אפילו על בסיס יומי. לבנות רשימה של פיצ'רים נוספים שאפשר להוסיף לרשת באופן תמידי.
5. לדאוג שהרשת שלכם והפיצ'רים שלכם יהיו קשים לחיכוי בידי אחרים
6. צריך להגיע לתשובה חד משמעית לגבי המודל העסקי שלכם.
7. לדאוג שצוות הפיתוח יהלום את ערכי הרשת החברתית (לדוגמא אם אתם מקימים רשת של אוהדי ספורט, לדאוג שהמפתחים יהיו אוהדים בעצמם).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully