וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לוול מארט: קלטות המתעדות את מנהלי החברה ברגעים מביכים נחשפו לציבור

אשר שכטר

13.4.2008 / 15:39

בחלק מהקלטות נראים מנהלים בוול מארט בבגדי נשים

פלגלר פרודקשנס היא חברת הפקות קטנה שגרפה במשך 30 שנה כ-90% מהכנסותיה מצילומים של מנהלי וול מארט בפגישות סגורות וברגעים מביכים. החברה חשפה בשבוע שעבר ארכיון של כ-15 אלף קלטות המתעדות את מנהלי וול מארט בפני עורכי דין, נציגי איגודים מקצועיים והיסטוריונים. ניתן לצפות בתוכני הקלטות תמורת 250 דולר לשעה.



וול מארט ויתרה על שירותיה של חברת ההפקות הקטנה ב-2006 לטובת חברה אחרת, והציעה לשלם לה 500 אלף דולר בלבד עבור ארכיון הקלטות. החברה, מצידה, דרשה מוול מארט 150 מיליון דולר עבור הקלטות, לפני שהורידה את המחיר ל-145 מיליון דולר.



משסירבה וול מארט לענות לדרישתה, החלה החברה למכור את הגישה לקלטות, בטענה כי ענקית הקמעונות מעולם לא חתמה עמה על חוזה בנוגע לשירותיה והזכויות על הקלטות שייכות לה.



בין הרגעים המונצחים באלפי קלטות נראים מנהלים ומנהלי סניפים כשהם לבושים בבגדי נשים לעיני עובדיהם באירועים פנימיים וחבר דירקטוריון לשעבר קורא למנהלי חנויות ב-2004 לפעול נגד התאגדויות מקצועיות של עובדים.



בין היתר, נראים מנהלים בוול מארט כשהם לועגים לפציעתו של ילד שסבל מכוויות חמורות כשפחית דלק שקנה בוול מארט התפוצצה.



מייסד וול מארט, סאם וולטון, מצולם בקלטת מ-1991 כשהוא מתאר את חברת דירקטוריון וול מארט הילארי קלינטון כ"אחת מאיתנו".



דיאן ברנמן, עורכת דין המייצגת את משפחתו של נער בן 12 שנפצע מהתפוצצות פחית דלק שקנה בוול מארט בתביעה נגד הרשת, מצאה בארכיון הקלטות סימוכין לטענתה כי וול מארט מכרה ביודעין פחיות שאינן בטוחות לשימוש.



בכתב ההגנה לתביעה טענה וול מארט כי החברה לא ידעה מראש על בעיית הבטיחות בפחיות, אולם בקלטות נראים מנהלים בוול מארט כשהם צוחקים על פציעות דומות ומשוחחים על נטייתם של המיכלים להתלקח ולהתפוצץ.



דוברת מטעם וול מארט, בתגובה לחשיפת הקלטות, מסרה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי "קשה להבין כיצד החברה יכולה למכור את החומר ששילמנו לה להפיק עבורנו לצדדים שלישיים. מיותר לציין שלא שילמנו לפלגלר פרודקשנס כדי שתצלם פגישות פנימיות שלנו מתוך מחשבה שהדבר יכול לקרות. אנחנו בוחנים כעת את האפשרויות המשפטיות".



מייסד פלגלר פרודקשנס, מייק פלגלר, טוען כי שיתוף הפעולה בינו לבין וול מארט משנות ה-70 התבסס על לחיצת יד וכי מעולם לא נחתם חוזה בין החברות באופן רשמי, המסדיר את הבעלות על הצילומים - אשר כוללים בין היתר אירועים בידוריים לעובדים וגם הקלטות של פגישות שנתיות עם בעלי מניות.



ימים ספורים לאחר שוול מארט ביטלה את ההתקשרות עם החברה, מכר אותה פלגלר לשני עובדים, מארי לין וילנובה וגרגורי פירס, תמורת סכום לא ידוע. השניים פיטרו את כוח העבודה הנותר בחברה, כ-16 בני אדם, וגובים כעת 250 דולר לשעה עבור גישה לארכיון הקלטות ותשלום נוסף תמורת עותקי די.וי.די.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully