וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפסגות רואים אפסייד של 27% לשופרסל: "הסכסוך של הרבוע הכחול עם החרדים היא הזדמנות לרשת"

נתן שבע

13.4.2008 / 16:31

פסגות: יש די סיבות להיות אופטימיים לגבי המניה

"את מקומה של שופרסל כמובילת הענף לא ניתן לערעור בשלב זה", כותבות האנליסטיות טליה לויברג ולימור גרובר מבית ההשקעות. "המהלך האסטרטגי של לא הצליח לעצור את המשך השחיקה בנתח השוק שלה בעוד שנתח השוק של שופרסל נותר יציב. לפי הנהלת שופרסל, גם הזירה החדשה שנפתחה - "קרב העופות" (מלחמת מחירי עוף הפסדיים שנערכה בין הרשתות לפני כחודשיים) - לא הצליחה להשפיע על רמת התחרות בענף".



בבית ההשקעות מנסים מעט לפזר את החששות מפגיעה ברשת המזון עקב עליית מחירי המזון. "בשלב זה לפחות נראה כי לא צפויה השפעה שלילית מעליית מחירי חומרי הגלם על שיעורי הרווחיות. החל מנובמבר מלוא התייקרות המחירים מועברת ללקוח מה שכמובן מאפשר שמירה על המרווח הגולמי של הרשת לצד צמיחה במכירות".



גם לגבי סוגיית רשת הרבוע הכחול אל מול החרדים מתייחסים בבית ההשקעות. "הסכסוך של החרדים עם הרבוע הכחול הוליד לשופרסל ההזדמנות בטווח הקצר לחיזוק מעמדה במגזר החרדי לקראת השקת הפורמט הרביעי שלה בקיץ המיועד לאוכלוסייה החרדית".



על פי הערכות בפסגות, היקף הרכישות של המגזר החרדי בסניפי שפע שוק מסתכם בכ-670 מיליון שקל. המחזור השנתי של הסניף המוביל בבני ברק מסתכם בכ-10 מיליון שקל. "בשבועות שלפני פסח - בהם צפויה עלייה של כ-22% במכירות מול החודש הקודם - ההזדמנות שמהווה הדבר לרשתות המתחרות בכלל ולשופרסל בפרט הינה גבוהה. היקף הפגיעה ברשת הרבוע הכחול אינו ניתן לכימות ולמרות הדיבורים על התקדמות המשא ומתן בין הצדדים לא ניתן להעריך מתי הסיום הצפוי".



בפסגות מרוצים גם מתוצאות ההתייעלות של הרשת שרכשה לפני שנתיים את קלאבמארקט. "ברבעון הרביעי בו היינו עדים לרבעון מלא של תחרות בעקבות המהלך של הרבוע - הצליחה שופרסל להציג שיעור רווחיות תפעולית של 4.3% (בנטרול הרווח מנדל"ן) הגבוהה משמעותית משיעורי הרווחיות ההיסטוריים שלה. שיעור הרווחיות התפעולית שהציגה הרשת בשנת 2007 בהחלט מקדם אותה לרמה של הקמעוניות הגדולות בעולם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully