וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלופה לתלושי שי: חברות שמטרתן לסייע לקהילות נזקקות מציעות מתנות שימושיות לחג הקרב

רננה מור

13.4.2008 / 16:28

נדב עטיה, סטודיו אנד ג'וי: "חברות רבות מעדיפות את המוצרים שלנו בגלל הערך המוסף"

"אבי הלום קרב, כך שאני מבין את הצרכים של אנשים קצת שונים, וכמה המסגרת התעסוקתית חשובה להם", אומר נדב עטיה (25), בעליו של סטודיו אנד ג'וי, המייצר ומשווק מתנות וסידורי פרחים.



עד לפני שנה וחצי היה עטיה סמנכ"ל המסחר של חברת פרחים ומתנות מצליחה עד שהחליט לצאת לדרך עצמאית. במהלך הקמת העסק פנתה אליו עמותת צ'יימס ישראל, המעניקה שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים, וביקשה כי ינסה לשלב בעסקת החדש אנשים בעלי מוגבלויות.







"בהתחלה לא התלהבתי מהרעיון", הוא מספר. "הגעתי לפגישה איתם מתוך נימוס. אחרי שבועיים של ניסיון, נישבתי בקסם של האנשים האלה. החלטתי שאני הולך עם זה עד הסוף, זה יהיה פרויקט חיי".



היום כל העובדים בסטודיו (35 במספר) הם בעלי מוגבלויות שונות. העבודה משלבת הכשרה מקצועית, עליה אחראי עטיה ותמיכה סוציאלית ונפשית, עליה אחראית העמותה. העובדים מקבלים שכר מהיום הראשון להכשרתם, הגבוה פ-6 מאשר במרכזים שיקומיים ורווחי החברה מתחלקים בין היזם לעמותה.



הסטודיו, שהחל לפעול רק לפני כשנה צובר תאוצה. בחג הפסח האחרון נמכרו כאלף מתנות. בחג הזה כבר התקבלו הזמנות ל-30,000. "חברות רבות מעדיפות את המוצרים שלנו בגלל הערך המוסף", אומר עטיה, "אך לא רק בגללו", ומבאר: "הבנתי שעם כל הכבוד לתרומה הקהילתית, הלקוח רוצה מוצר איכותי ואנחנו מקפידים על כך". עטיה שואף להקים מרכזים במקומות נוספים ברחבי הארץ וכן מרכז הזמנות. בכוונתו לקלוט עוד 150 עובדים עם לקויות, בעיקר לקויי ראייה שמוכיחים, על אף מוגבלותם, יכולת השתלבות מרשימה.







סטודיו אנד ג'וי:
היזם: נדב עטיה ועמותת צ'יימס
המוצר: מתנות וזרי פרחים
הוקם ב: 2007
מיקום: פארק אפק, ראש העין
ייחוד: עסק שכל עובדיו בעלי מוגבלויות שונות
טווח מחירים: 400-50 שקל



היהלום האתיופי



אלמז (יהלום בשפה האמהרית) הוא מפעל קטן המתמחה ביצירות אומנות רקומות של נשות הקהילה האתיופית. למפעל שתי חנויות: בלוד ובגן העיר בת"א.



המפעל החל דרכו כפרויקט משותף של משרד הרווחה, התמ"ת, הסוכנות היהודית, הג'וינט, ומעצבת האופנה מיקי שפירא, במטרה לספק תעסוקה לנשים אתיופיות המתקשות במציאת עבודה. במפעל מועסקות 10 נשים, וכ-100 נשים נוספות אשר רוקמות בביתן. מספר הנשים המועסקות תלוי בהיקף ההזמנות. הנשים מקבלות 500-3000 שקל בהתאם לכמות. היצירות, כולן עבודת יד, הן בעלות מראה אפריקאי מסורתי, צבעוני ונאיבי.



מנהלת החנות בגן העיר, סמדר מסינג, מספרת כי לפני כעשר שנים, העניקה הנהלת גן העיר ל"אלמז" את האפשרות לפתוח חנות קטנה במתחם, ללא תשלום. כיום החנות משלמת סכום שכירות סמלי. "רקמה היא אחת מהמלאכות שכל אישה אתיופית חייבת לדעת", אומרת מסינג, "העבודות שלהן ייחודיות, זה לא נראה כמו שום דבר אחר". בין הלקוחות הקבועים של אלמז נמנים בנק הפועלים, הסוכנות היהודית, משרד החוץ ובנק המזרחי. מסינג מצינת כי הם שואפים להרחיב את קהל הלקוחות, ולפנות לכמה שיותר לקוחות פרטיים, "ככל שיש לי יותר הזמנות, אנחנו יכולים להעסיק יותר רוקמות ויוצרים".



אלמז:
יזם: פשר-העמותה לפיתוח שרותי רווחה בלוד, בסיוע משרד העבודה והרווחה
המוצר: עבודות יד של נשים יוצאות אתיפיה
מיקום: גן העיר, ת"א, מרכז ספיר, לוד
הוקם ב: 1995
ייחוד: יצירות אומנות של נשים מהקהילה האתיופית
טווח מחירים לכיסוי מצה רקום: 300-80 שקל



אמץ סטודנט



אגודת הידידים של אוניברסיטת ת"א היא אחד המקורות העיקרים לגיוס כספים המיועדים
למטרות שונות: סיוע לסטודנטים באמצעות מלגות ולמענקים, קידום ועידוד ההוראה והמחקר, פיתוח הקמפוס וביצוע פרויקטים של נתינה ומעורבות בחברה הישראלית. מדי שנה תומכת האגודה בעזרת מלגות ב-2,500 סטודנטים. לקראת החג מציעה האגודה תעודת שי בנוסח אישי, בתמורה לתרומה לסטודנטים נזקקים.

"הבנו שתורמים רבים נרתעים מסכומי התרומות הגבוהים הנעים בדרך כלל בין אלפי למאות אלפי שקלים או דולרים", אומרת סיגל ארד, מנכ"ל אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א. "החלטנו לגייס בעזרת תעודות השי לפסח, גם את אלה שרוצים להעמיד תרומה צנועה יותר". סכום המינימום הוא 100 שקלים בלבד והתרומות יועברו לאוכלוסיות מוחלשות הזוכות לפחות תמיכה כמו סטודנטיות חד הוריות, עולים וערבים".



תעודות שי כתרומה למלגות לסטודנטים:
היזם: אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב
המוצר: תעודת שי
ייחוד: אפשרות לתרום למלגות סטודנטים בהיקפים קטנים יותר
טווח מחירים: מ-100 שקל ומעלה לתעודה
יצירת קשר: 03-6406401



לתקשר עם האחר



בהוסטל נווה רבקה בנס ציונה, הכינו הדיירים לפסח חמסות צבעוניות הנמכרות במחיר סמלי של 10 שקלים. ההוסטל, שהוקם על ידי אלו"ט, אגודה לילדים אוטיסטים, משמש בית ל-16 בוגרים אוטיסטים. "הדיירים שלנו משתמשים ביצירות כדרך לתקשר איתנו", אומרת הדס מאיר, מנהלת ההוסטל ומסבירה: "כיוון שכל כך קשה להם ליצור קשר בדרך קונבנציונאלית". מלבד החמסות, ניתן להשיג גם עבודות פסיפס, קרמיקה וציור. כל ההכנסות ממכירת היצירות משמשות להמשך פעילות המרכז.







חמסות צבעוניות:
היזם: נווה רבקה
המוצר: חמסות
ייחוד: מחיר סמלי
טווח מחירים: 10 שקלים
יצירת קשר: 08-9409493


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully