וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות מציג: משטרת המשתלות

אם בעבר נחלתם אכזבות עם שתילים שלא צמחו לפי ציפיותכם, יותר זה לא יקרה. מעתה, לכל שתיל יש תעודת זהות ואישור משלו

אם בעבר נחלתם אכזבות עם שתילים שלא צמחו לפי ציפיותכם, למשרד החקלאות ופיתוח הכפר חדשות משמחות: השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד בודקים ומאשרים כל שתיל ושתיל של עצי הפרי הנמכרים במשתלות ומסמנים את אלו העומדים בתקן והמאושרים לשיווק ומכירה.

מדי שנה נמכרים במשתלות עשרות אלפי שתילים של עצי פרי. על פי חוק הזרעים, משתלה המייצרת שתילי עצי פרי רשאית למכור אותם רק אם הם עומדים בתקן הקבוע בחוק. התקן קובע, בין השאר, אילו סימנים חיצוניים יכולים להופיע על השתיל, צורת גידולו הנדרשת, מצב התפתחותו וחופשיותו ממחלות, נגעים או מזיקים.

החל מימים אלה, השתנתה צורת הביקורת וכל המשתלות המייצרות שתילי עצי פרי נשירים, בעלות רישיון משתלה, נדרשות לסמן בתווית ממוספרת של השירותים להגנת הצומח ולביקורת כל שתיל שעומד בתקן כנדרש, המהווה מעין תעודת זהות של השתיל. עם סיום פעולות המיון והדבקת התוויות לשתילים, מוזמנים מפקחי השירות לביקורת זרעים ושתילים במשרד החקלאות, בודקים את התאמת כלל השתילים לתקן ומאשרים את שיווקם ומכירתם.

ראול קלינרמן, ממונה חומר ריבוי בשירות לביקורת זרעים ושתילים במשרד החקלאות: "הליך הפיקוח המבוצע הנו קפדני במיוחד ומתקיים כל השנה, במטרה למנוע מכירת שתילים שאינם עומדים בתקן ולא ראויים למכירה. מאז החלה השיטה לעבוד, בשנת 2006, היא נוחלת הצלחה רבה ולכן, בעונות הקרובות צפויים להיכנס לפיקוח באמצעות תוויות מגוון גידולים נוספים, ביניהם מנגו, אבוקדו והדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully