וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לאן?

13.4.2008 / 16:50

פרסומים רבים בדבר שורת מחיקות בקרב חברות ההשקעות הגדולות באמריקה, בעקבות משבר הסאב-פריים, לא נתנו מנוח לסוחרי הדולר והחלישו את הסנטימנט החיובי

הדולר האמריקאי נסחר במגמה מעורבת מול מרבית המטבעות העיקריים. פרסומים רבים בדבר שורת מחיקות בקרב חברות ההשקעות הגדולות באמריקה בעקבות משבר הסאב-פריים לא נתנו מנוח לסוחרי הדולר והחלישו את הסנטימנט החיובי שאפיין אותו לפני שבועיים. כמו כן שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסן, נאם השבוע והעריך כי ההאטה של כלכלת ארה"ב עדיין לא מיצתה את עצמה אך לא השתמש בהצהרתו במילה מיתון ונתן אולי שביב של תקווה לשטר הירוק. בתחילת השבוע יו"ר ה'פד' בן ברננקי הודה כי הכלכלה האמריקאית ניצבת בפני מיתון ושלח את מרבית הסוחרים למכירתו של הדולר. חולשתו של הדולר נעצרה מעט בהמשך השבוע כשאת מרב הכותרות תפסו הפאונד והאירו בעקבות הכרזות הריבית עליהם. השבוע פורסמו מספר נתונים מעורבים על המשק האמריקאי שהוסיפו "לבלבל" את מרב הסוחרים ולא סימנו על כיוון ברור למטבע האמריקאי.מדד מנהלי הרכש הצביע על ירידה וגרר איתו את מדד ביטחון הצרכנים מן הצד האחד כאשר מנגד התפרסם תקציב ה'פד' מעל התחזיות המוקדמות וגם נתוני האבטלה השבועיים הצביעו על התאוששות מסוימת........... בלבול כבר אמרנו???

החוזים על הריבית מאותתים על סבירות של 42% להורדת ריבית של 0.5% על הדולר, עליה של יותר מפי 2 לעומת הסבירות מלפני שבועיים.

G-7

כצפוי לא נקבע שום דבר קונקרטי בפורום מדינות ה G7 בוושינגטון. נכון, טון הדברים שנאמרו בפורום היה אולי אגרסיבי יותר ממה שנאמר בפורומים הקודמים לגבי המטבע האמריקאי ומספר שרי אוצר בפורום אמרו במפורש שהם לא יחבקו ידיים באשר להחלשות הדולר אך, בלא צעדים ממשיים קשה לדעת איך יגיבו הסוחרים במט"ח לפורום זה.

EUR/USD

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה: 1.5719; גבוה: 1.5913 ; נמוך: 1.5627 ; סגירה: 1.5808

האירו שב להתחזק מול השטר הירוק בשבוע המסחר האחרון וניפץ את השיא של כל הזמנים מול הדולר כאשר פרץ את נקודת ההתנגדות של 1.5900. הבנק המרכזי הותיר את הריבית בגוש האירו על רמה של 4.0% למרות מצוקת האשראי הגלובלית. שיקולי האינפלציה הם אולי אלה שהכריעו את הכף להותרת הריבית על כנה ונראה כי טרישה נחוש לעמוד ביעד האינפלציה שקבע לעצמו. בנאום שנאם טרישה לאחר ההכרזה הוא הבהיר כי הוא צופה חוסן כלכלי רב לכלכלת גוש האירו וכי לדעתו האזור יצליח לשמור על קצב צמיחה סביר. השבוע פורסמו מספר נתונים כלכליים אשר תמכו בהתחזקותו של המטבע האירופאי כמו מאזן הסחר בגרמניה ונתוני התמ"ג שיצאו גבוהים מהתחזיות המוקדמות.

כדאי לשים לב:.נתוני שוק הבתים ונתוני האינפלציה בארה"ב.

השבוע הקרוב, ניתוח טכני

האירו שוב שבר את מחיר השיא שלו מול הדולר אך ממש בכמה פפסים בודדים ונסוג. רמת ההתנגדות ב 1.5900 הוכחה כמשמעותית לטווח הקצר וכל עוד האירו לא מצליח לשבור אותה צפויה תנודתיות בטווח הקצר. בטווח הבינוני ממשיך האירו להתחזק מול הדולר ובמידה ורמת ההתנגדות ב 1.5900 תשבר הדבר יחשב לאיתות טכני משמעותי להמשך התחזקות האירו גם בטווח הבינוני.

GBP/USD

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה 1.9933; גבוה: 1.9933; נמוך: 1.9649 ; סגירה: 1.9691

הפאונד האנגלי מסיים את שבוע המסחר בהיחלשות מול הדולר האמריקאי. הבנק המרכזי של אנגליה הפחית את הריבית ב 0.25% לרמה של 5.0%. ההחלטה על הורדת הריבית התקבלה לאחר ההאטה המסתמנת בחודשים האחרונים במשק הבריטי ולאור נתונים כלכליים מאכזבים למדי על שוק הדיור באנגליה. הודעת הבנק המרכזי לאחר ההכרזה דיברה על לחצים אינפלציוניים באנגליה ומחנק אשראי שעלול לפגוע קשות בצמיחתו של המשק. יש לציין כי הייתה קיימת דעה רווחת על הורדת ריבית בשיעור של 0.5% ומכאן שהפאונד לא נחלש משמעותית מהורדה מתונה זו. השבוע התפרסמו נתוני תפוקה תעשייתי בבריטניה אשר הפתיעו לטובה וגררה עימו את תפוקת מגזר הייצור שיצא מעודד אף הוא. גם מאזן הסחר יצא מעל הערכות המוקדמות ותרם לביסוס כולו של הפאונד האנגלי מול הדולר חרף הורדת הריבית.

כדאי לשים לב: מדד המחירים לצרכן.


השבוע הקרוב, ניתוח טכני

הפאונד ממשיך את מגמת ההחלשות שלו גם בטווח הקצר וגם בטווח הבינוני מול הדולר. תמיכה לטווח הקצר נמצאת ב 1.9650 והתנגדות ב 1.9930.

USD/JPY

פתיחה 101.54; גבוה 102.84; נמוך: 100.01; סגירה: 101.00

גם ביפאן הוכרזה השבוע ריבית על היאן. הריבית נותרה על כנה בשיעור של 0.5%. אולם לאו דווקא הריבית הייתה הדבר המשמעותי שקרה השבוע ביפאן אלא מינויו של שירקווה כנגיד החדש של הבנק המרכזי ביפאן אשר מחליף את פוקוי. אין ספק כי דאגתו הראשונה של הנגיד תהיה האינפלציה הגואה ביפאן שכן מדד המחירים עלו לאחרונה ביפאן באופן חד. בסיכומו של שבוע התחזק היאן מול הדולר האמריקאי לאור התחזקות הערכות להורדת ריבית על השטר הירוק ולצמצום פערי הריבית בין המטבעות. נראה כי ליאן יש רמת תמיכה חזקה ב 100.00.


כדאי לשים לב: לפרסום הפרוטוקול.


השבוע הקרוב, ניתוח טכני

מגמת התחזקות הדולר מול היין לטווח הקצר נבלמה ונוצרה התנגדות משמעותית ב 103.00. בטווח הבינוני הדולר ממשיך להיחלש מול היין כאשר רק שבירת רמת ההתנגדות המשמעותית ב 103.80 לטווח הבינוני יכולה לסמן שינוי מגמה לטווח הבינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

AUD/USD

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה 0.9214 ; גבוה: 0.9344; נמוך: 0.9176 ; סגירה: 0.9279

הדולר האוסטרלי התחזק מול עמיתו האמריקאי לאחר ששבו עליות השערים בשווקים הפיננסים ואיתם חזרו להם האופטימיות והרעב לסיכונים. מרבית הסוחרים פתחו פוזיציות carry trade אשר מאופיינות בקניית המטבעות בעלי הריבית הגבוהה אשר עימהן נמנה הדולר האוסטרלי. כמו כן עליית מחירי הסחורות תרמו להתחזקותו של האוזי שכן אוסטרליה הינה מדינה הנשענת על סחורות ומושפעת רבות ממחיריהן. השבוע פורסמו גם נתוני תעסוקה מעודדים על הכלכלה האוסטרלית בפעם ה 17 ברציפות אשר הוסיפו לרוח הגבית של המטבע המקומי.

כדאי לשים לב: לפרסום הפרוטוקול.

השבוע הקרוב, ניתוח טכני

הדולר האוסטרלי מתחזק מול הדולר האמריקאי בטווח הקצר אך נעצר ברמת ההתנגדות 0.9350. רמת התמיכה נמצאת ב 0.9150. בטווח הבינוני הצמד ממשיך להיסחר בטווח המחירים 0.9000-0.9500 כשהנטייה היא להתחזקות הדולר האוסטרלי.

USD/ILS

השבוע שחלף, אירועים ומשמעויות

פתיחה ; 3.5900 ; גבוה: 3.6500; נמוך: 3.5820; סגירה: 3.6000

את שבוע המסחר שחלף חתם השקל ביציבות מול השטר הירוק. מרבית השבוע נסחר הצמד דולר/שקל מעל לרמות של 3.6000 אחרי שכבר ביקר בתחילת השבוע סביב שער של 3.6400. הנמכת ציפיות הצמיחה של בנק ישראל פגע בסנטימנט החיובי שאפיין את השקל בתקופה האחרונה. התגברות הערכות כי תתבצע הורדת ריבית על השקל תרמו אף הן לחוסר כיוון ברור בצמד שכן הדולר עצמו מפגין ביצועים חלשים. המשך הערכות בשווקים הפיננסים כי משבר האשראי בארה"ב ישפיע לרעה על המשק המקומי בתוספת תחזיות קודרות של קרן המטבע העולמית כי תכול האטה במשק תרמו גם לעצירת התחזקותו של השקל כנגד הדולר במהלך השבוע.

השבוע הקרוב, ניתוח טכני

הדולר ממשיך להתחזק מול השקל בטווח הבינוני אך בטווח הקצר ישנה תנודתיות. שמירת רמת התמיכה ב 3.6000 חשובה להמשך התחזקות הדולר בטווח הקצר שבירת רמה זו יכולה לרמז על מהלך של התחזקותה שקל לעבר רמת התמיכה ב 3.5500. בטווח הבינוני התמיכה נמצאת ב 3.5000.

הזדמנויות בשבוע הקרוב

הבהרה: החומר המובא הינו בבחינת ניתוח לא מחייב ובכל מקרה איננו המלצת מסחר.
כל הפועל על סמך הכתוב עושה זאת על-פי שיקול דעתו ובאחריותו בלבד.

USD/CHF
הדולר לא הצליח לפרוץ את רמת ההתנגדות המשמעותית שלו מול הפרנק ב 1.0200 (תיקון פיבונאצ'י 38.2%) ונחלש. מדובר באיתות טכני משמעותי שיכול לרמז לנו על המשך החלשות הדולר מול הפרנק לעבר רמות השפל ההיסטוריות שלו מלפני חודש ב 0.9650 דולר לפרנק שוויצרי

EUR/CHF
נראה היה שרמת ההתנגדות ב 1.5900 נשברה כלפי מעלה אך האירו לא הצליח להישאר מעל לרמה זו ונחלש. מדובר באיתות טכני חשוב שיכול לרמז על סיומו של התיקון של האירו מול הפרנק השוויצרי. רמת התמיכה הבאה נמצאת ב 1.5680. שבירה כלפי מטה של רמה זו תהווה איתות נוסף להחלשות האירו לעבר רמת השפל שלו מול הפרנק השנה ב 1.5300.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully