וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סטרנס חושף: פעילות המסחר והברוקראז' צנחה ב-50% בשבועות שקדמו למכירתו

סוכנויות הידיעות

13.4.2008 / 18:54

"וול סטריט ג'ורנל": לולא נמכר לג'יי.פי מורגן, היה בר סטרנס פושט רגל

במסמך שהגיש בר סטרנס לרשות ני"ע בארה"ב (SEC), נאמר כי פעילות המסחר והברוקראז' של בנק ההשקעות הקורס רשמה נפילה של יותר מ-50% ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל אשתקד בשל בריחת הלקוחות מהבנק בימים שלפני ואחרי ההודעה על רכישתו על ידי ג'יי.פי מורגן תמורת 2 דולרים למניה - כעשירית משווי השוק שלו ערב ההכרזה. שווי הנכסים שניהל בר סטרנס נפלו ב-20% ל-36 מיליארד דולר ברבעון הראשון לעומת 45 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2007.



לפי ה"ג'ורנל", ההימלטות המסיווית של משקיעים ולקוחות מבר סטרנס אפילו לאחר ההכרזה על רכישתו היא שהובילה את ג'יי.פי מורגן להגדיל את הצעת הרכש שהגיש פי 5 ל-10 דולר למניה. למרות העלאת המחיר, נראה כי לקוחות בר סטרנס המשיכו למשוך את כספם הבנק גם לאחר שהבנק הפדרלי הסכים לקחת על עצמו נכסים מסוכנים בסך 29 מיליארד דולר שנמצאו במאזניו של בר סטרנס כדי לעודד את מכירתו.



ג'יי.פי מורגן מנסה בימים אלה למנוע את שטף הלקוחות העוזבים את בר סטרנס, בין היתר, באמצעות ניסיון להאיץ את המיזוג בין שתי החברות. בעקבות הירידה החדה ביכולתו להרוויח, רמז בר סטרנס בסוף השבוע כי אם רכישתו לא תצא לפועל, הוא עשוי לפשוט רגל.



"כישלון המיזוג מציב סכנה חמורה לשרידותה של החברה. בהתאם לכך, עשויה החברה להיאלץ להגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל ולהתפרק מנכסים", מסר בר סטרנס במסמך שהגיש ל-SEC.



לאחר הסכמתו להירכש על ידי ג'יי.פי מורגן, אמרו גורמים בבר סטרנס כי מצבו הפיננסי הקשה של בנק ההשקעות היה מאלץ אותו לפתוח בהליכי פשיטת רגל לולא היה נמכר. ממסמך שהגיש ג'יי.פי מורגן ל-SEC ביום שישי, עולה כי נזילותו של בר סטרנס עמדה על 18.3 מיליארד דולר ב-10 במארס, כשבוע לפני ההודעה על מכירתו. ארבעה ימים לאחר מכן, כאשר נזקק הבנק למימון חירום מהבנק הפדרלי, צנחה הנזילות של בר סטרנס ל-4.8 מיליארד דולר - עדות נוספת למשיכות הכספים המסיוויות שביצעו הלקוחות בשל החששות מקשיי הנזילות של הבנק.



אף על פי כן, הסיכויים שהעסקה בין בר סטרנס לג'יי.פי מורגן לא תצא לפועל קטנו באופן משמעותי בסוף השבוע לאחר שג'יי.פי מורגן רכש 2.4 מיליון מניות נוספות בבר סטרנס. ג'יי.פי מורגן מחזיק כעת בנתח של 48.4% ממניותיו של בנק ההשקעות. כדי לזכות באישור העסקה, זקוק ג'יי.פי מורגן לאישורו של רוב מבעלי המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully