וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבנק המרכזי של סין: ההאטה הכלכלית בארה"ב עשויה להוריד 1% מהתמ"ג הסיני

סוכנויות הידיעות

13.4.2008 / 20:10

להערכת הבנק העולמי: הצמיחה הסינית תאט ל-9.4%

במהלך כנס כלכלי במחוז היינן שבדרום סין, אמר פאן כי מנתונים היסטוריים עולה שהאטה של 1% בתמ"ג האמריקאי תוביל לירידה של 6%-5% בייצוא מסין לארה"ב. המשבר בשוקי הדיור והמשכנתאות האמריקאים, אמר פאן, השפיעו על כלכלת סין בעיקר בשל ירידה בפעילות המסחר וההשקעות של המדינה.



בשבוע שעבר העריך הבנק העולמי כי הצמיחה הכלכלית בסין תאט לרמה של 9.4% ב-2008, לעומת צמיחה של 11.9% ב-2007. זו הפעם הראשונה מזה חמש שנים שבה תרשום הכלכלה הסינית צמיחה חד ספרתית.



לפי תחזית הבנק העולמי, ההאטה הכלכלית בסין תימשך גם בשנת 2009, אז תאט הצמיחה לרמה של 9.2%, בעיקר בעקבות צפי להיחלשות בפעילות היצוא בשל ההאטה הכלכלית בארה"ב. ההאטה בצמיחה הסינית צפויה להתקבל בברכה על ידי קובעי המדיניות במדינה, שנקטו בשנה האחרונה בשורה של צעדים כדי לצנן את הכלכלה מחשש להתחממות יתר.



כלכלת סין רשמה צמיחה של 11.9% ב-2007, הצמיחה המהירה במהלך ה-13 שנים האחרונות, אולם האינפלציה בסין, דאז, היתה ברמה של 4.8%. בחודשים האחרונים ניסו השלטונות הסינים לצנן את העלייה במחירים, בין היתר באמצעות הטלת מגבלות על האשראי, הקפאת מחיריהם של מוצרי יסוד והגדלת יחס הרזרבות בבנקים ל-15.5% מכלל הפיקדונות. ראש הממשלה, וון ג'יאבאו, הזהיר החודש כי סין תתקשה לעמוד ביעד האינפלציה שקבעה לעצמה 4.8%.



בחודש שעבר פורסם כי האינפלציה בסין הואצה לשיא של 11 שנה בפברואר, בשל הזינוק במחירי המזון והאנרגיה. מדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-8.7% בפברואר. עליית המחירים העלתה את ההשערות כי הבנק המרכזי של סין יעלה את הריבית, לאחר שהעלה אותה שש פעמים בשנה שעברה במטרה לרסן את האינפלציה המשתוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully