וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התחזקות היורו: סוחרי הקוקאין עוברים מארה"ב לאירופה

אשר שכטר

13.4.2008 / 21:02

כמות הקוקאין ואיכותו ירדה בארה"ב בניגוד לאירופה

וולטרס - האחראי במסגרת תפקידו על תיאום התוכניות השונות והתקציבים הפדרליים המופנים ללוחמה בסמים - אמר במהלך פגישות עם נציגים של האיחוד האירופי בבריסל, כי כמות הקוקאין שנתפסה בגבולות הדרום-מערביים של ארה"ב ירדה בשנה האחרונה. בהתאם לכך ירדה גם איכות הסם ומחיריו עלו.



במקביל לירידה באיכות ובכמות הקוקאין בארה"ב - "בחלק ממדינות האיחוד האירופי חלה עלייה אדירה במידת הזמינות של הסם". התחזקות היורו עשויה להיות הסיבה לכך שסוחרי הסמים העדיפו לנצל את התנודות בשערי החליפין כדי להגדיל את רווחיהם. "ישנן הערכות כי התחזקותו של היורו והמחיר הגבוה של קוקאין באירופה הם שהובילו למגמה - זה פשוט יותר רווחי לסחור ביורו. אין ספק שזאת אחת הסיבות לכך".



אחת הסיבות הנוספות להאטה בשוק הסמים האמריקאי, לדברי וולטרס, היא החלתן של בדיקות סמים במקומות העבודה בארה"ב. אלו הצביעו על נפילה של 20% במספר הבדיקות עם התוצאות החיוביות בארה"ב ב-2007. סיבה נוספת היא פשיטות שערכו הרשויות על סוחרים שניסו להבריח סמים למדינה דרך מקסיקו.



היורו התחזק בקרוב ל-20% מול הדולר ב-12 החודשים האחרונים וזינק בחודש שעבר לשיא של 1.59 דולר ליורו. זאת, בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב והורדות הריבית של הבנק הפדרלי - אשר הפחית את הריבית בארה"ב ב-3% מאז ספטמבר לרמה של 2.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully