וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתא איירליינס ונורת'ווסט צפויות לחשוף מיזוג שייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם

סוכנויות הידיעות

14.4.2008 / 9:37

המיזוג יצור חברה עם הכנסות שנתיות של 30 מיליארד דולר

המיזוג שצפוי להרחיב את דריסת הרגל של דלתא בשווקים המתעוררים באסיה, יעריך את שווייה של נורת'ווסט בכ-3 מיליארד דולר ויצור חברת תעופה עם הכנסות שנתיות של 30 מיליארד דולר ו-80 אלף עובדים.



למרות הצפי כי שתי החברות יכריזו כבר ביום שלישי על המיזוג, ישנם מספר גורמים שעשויים להכשיל את העסקה, בהם כישלון לזכות בתמיכתם של נציגי הטייסים בדלתא ובנורת'ווסט. בפברואר היו דלתא ונורת'ווסט קרובות להסכמה על מיזוג, אך המגעים סוכלו בעקבות מחלוקת עם טייסי החברות על האופן שבו יחושב הוותק המקצועי שלהם. דלתא הודיעה בעבר כי היא לא תתמזג עם חברת תעופה אחרת במידה וטייסי החברה לא יאשרו את העסקה.



הן דלתא והן נורת'ווסט נכנסו ב-2005 למצב של פשיטת רגל, ממנו יצאו ב-2007 לאחר שהובילו מהלכים של קיצוצי עלויות, אשר כללו בין היתר הסכמי שכר חדשים.



ריצ'רד אנדרסון, מנכ"ל דלתא איירליינס, אמר לראשונה באוקטובר כי החברה שוקלת להתמזג עם חברת תעופה אחרת במטרה להיות "המנהיגה הבלתי מעורערת" של שוק התעופה האמריקאי. דלתא הצליחה להדוף בשנה שעברה ניסיון להשתלטות עוינת של US איירווייס, בעקבות התנגדות חריפה של איגודי העובדים והנושים. בדצמבר הקימה החברה, אשר יצאה מהליכי פשיטת רגל באפריל, ועדה מיוחדת לבדיקת האפשרויות האסטרטגיות הפתוחות בפניה, בהן מיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully