וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: מיזוג ג'י.טי.סי רה וקרדן אן.וי יוצר קבוצה שתנצל את הסינרגיה בין פעילויות הנדל"ן לפיננסים

מיכאל רוכוורגר

14.4.2008 / 10:01

דירקטוריון קרדן אן.וי החליט לבחון אפשרות למיזוג בין החברות; מניית קרדן אן.וי עלתה אתמול ב-0.6%

מניית קרדן אן.וי עלתה אתמול ב-0.6% במסחר בבורסה בתל אביב, ומניית ג'י.טי.סי רה הוסיפה 2.5%, כאשר המדדים המובילים רשמו אתמול ירידות של עד כ-1.5%.



בסקירה קצרה שפירסם בעקבות ההודעה של קרדן אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות אי.בי.אי, שי ליפמן, הוא מנה כמה סיבות לכך שמדובר בצעד חיובי הן עבור קרדן אן.וי והן עבור ג'י.טי.סי רה. ראשית, הזכיר ליפמן, המהלך יגדיל את סיכוייה של קרדן אן.וי להישאר במדד ת"א 25 (המעו"ף), דבר המבטיח לחברה סחירות וחשיפה גבוהות יותר.



בנוסף, הסביר ליפמן כי בעקבות המיזוג תיווצר קבוצה פשוטה יותר לניהול ותפעול שתוכל לנצל את הסינרגיה בין פעילות הנדל"ן לפעילות הפיננסית בצורה טובה יותר. זאת לצד העובדה שלאחר הירידות החדות בשווקים, המניות של שתי החברות נסחרות כיום "במחירים נוחים, ואפילו זולים", לדברי ליפמן. הוא הותיר המלצת "קנייה" לג'י.טי.סי רה, במחיר יעד של 66 שקל - הגבוה בכ-70% ממחירה של המניה אתמול בפתיחת המסחר.



בשלב זה קרדן אינה מציינת באיזה אופן יתבצע המיזוג. באי.בי.אי כתבו כי כרגע עומדות על הפרק שתי חלופות: החלפת מניות, ואז השאלה תהיה לפי איזה יחס, או הגשת הצעת רכש מלאה למניות ג'י.טי.סי רה המוחזקות בידי הציבור - ואז השאלה תהיה לפי איזה מחיר.



בסוכנות הדירוג מעלות S&P אמרו אתמול כי יעקבו אחר ההתפתחויות ויבחנו את השפעת המיזוג (אם יתבצע) על דירוג איגרות החוב של ג'י.טי.סי רה, המדורגות כיום בדירוג - AA יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully