וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריזמה נותנים לכלכלית מחיר יעד הגבוה ב-75% ממחיר השוק

מיכאל רוכוורגר

14.4.2008 / 9:58

שווי תיק הנכסים המניבים של כלכלית בצרפת, לפי פריזמה, מסתכם ב-3.2 מיליארד שקל - כחצי משווי הנכסים של החברה



מניית חברת הנדל"ן , שבשליטת אליעזר פישמן ובניהולו של עודד שמיר, צנחה מאז תחילת יולי 2007 בכ-42%.



עם זאת, בבית ההשקעות פריזמה הביעו אופטימיות בנוגע לעתיד החברה, והתחילו לסקר את מנייתה תחת הכותרת "נדל"ן פורטה", תוך שהם מעניקים לה המלצת "קנייה" ונוקבים במחיר יעד של 90 שקל - הגבוה בכ-75% ממחירה בשוק. הפעם האחרונה שמניית החברה נסחרה סביב רמות אלה היתה ביולי 2007.



תיק הנכסים והפרויקטים של כלכלית ירושלים כולל שילוב של נכסים מניבים בישראל ובחו"ל - ארה"ב, קנדה, צרפת, הולנד, גרמניה ושווייץ - לצד פעילות יזמית בהודו באמצעות חברת מונדון, כמו גם ברוסיה, אוקראינה ומדינות נוספות במזרח אירופה.



אורי וייסבורד, מנהל מחלקת מחקר מכירתי (Sell Side) בפריזמה, מציין כי שילוב של פעילות רחבה ופרישה גיאוגרפית רחבה מגוונים את מקורות ההכנסה של כלכלית ומקנים לחברה את היכולת "לעבור בשלום" גם תקופות קשות בשוקי ההון.



בפריזמה כותבים כי בענף הנדל"ן הישראלי בכלל ובתחום הנדל"ן המניב בפרט לא מורגשת עדיין האטה בשל המשבר בשווקים - לא בשכר הדירה ולא בשווי הנכסים. מרבית הנכסים המניבים של החברה ממוקמים בירושלים, ולהערכת וייסבורד החברה תמשיך ליהנות מהביקושים הגבוהים לשטחי תעשייה קלה ומשרדים באזור.



בפריזמה מעריכים את שווי תיק הנכסים המניבים של כלכלית בצרפת - הכוללים בעיקר מרכזים לוגיסטיים, מבנים לתעשייה קלה ומבני משרדים - ב-3.2 מיליארד שקל, כחצי משווי הנכסים של החברה בחו"ל ורבע מהשווי הכולל של נכסי החברה.



וייסבורד סבור שגם אם ברבעון הרביעי נרשמה ירידה זניחה בשווי נכסי כלכלית בצרפת והולנד, פעילות הנדל"ן המניב בחו"ל מוסיפה להתנהל ללא תקלות מיוחדות וללא השפעה של משבר הסאבפריים. עם זאת, מוסיפים בפריזמה, אין ביכולתה של כלכלית לבצע מהלכים מידיים להצפת ערך, בין אם באמצעות מכירת נכסים ובין אם בדרך של הנפקה.



וייסבורד טוען כי הצפת הערך האפשרית היחידיה עבור כלכלית בתקופה הקרובה קשורה לפעילות בשווקים המתעוררים. בפריזמה מעריכים את שוויה של מירלנד, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת פישמן ברוסיה, בכ-684 מיליון ליש"ט - 6.6 ליש"ט למניה - מחיר הגבוה בכ-40% ממחיר המניה בלונדון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully