וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר משיב אש

טל לוי

14.4.2008 / 10:17

נשא היום (ב') נאום חריף במיוחד נגד ההצעה להקים מועצה חברתית כלכלית. "ההצעה אינה מהפכה אלא דווקא ניסיון להפיכה"

"ההצעה להקים מועצה כלכלית חברתית אינה מהפכה אלא דווקא ניסיון להפיכה", כך אמר הבוקר שר האוצר, רוני בר-און בכנס "פורבס" במלון שרתון סיטי טאואר. בר-און נשא נאום חריף במיוחד נגד הצעתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להקים גוף חברתית כלכלי מרכזי.

"מועצה חברתית כלכלית שתהיה "משולש שווה צלעות" היא רעיון העומד בניגוד לעקרון הדמוקרטיה הפרלמנטרית", אמר בר-און. "יצוג בממשלה אינו צריך להיות קשור להשתייכותו של אזרח לגילדה מקצועית או לארגון כלשהו והניסיון לייצר קשר בין הממשלה לבוחר באמצעות מתווכים מעורר את השאלה עד כמה יש בהם די להוות גופים יצוגיים מבחינת החברה הישראלית. הדרך לייצג את העם היא באמצעות הליך פוליטי של בחירות".

בר-און אמר כי דווקא "בימים אלה של עשייה", מתרבים הקולות המבקשים דווקא לצמצם את כוחו של משרד האוצר ולייצר אלטרנטיבה לתהליכי קבלת ההחלטות, לערער על הסמכות שלו בתחום גיבוש התקציב ולקרוא תיגר על אחריותו להבטיח את עמידתה של הממשלה במדיניות התקציבית עליה הצהירה.

"כלכלת ישראל ערב מלאת 60 למדינה ניצבת בפני שורה של אתגרים משמעותיים שעמידה בהם תכתיב את כיווני ההתפתחות שלה. החברה הישראלית של 2008 מרובת שסעים שנובעים מפערים בהכנסה, קיטוב דתי ובין עדתי וגם מקיטוב אידיאולוגי חריף". אמר בר-און.

לדברי בר-און, "למשרד האוצר יש תפקיד מרכזי בהתוויית פנו של המשק הישראלי בשנים הקרובות. מתוך כך הוא פועל בימים אלה עם משרדי הממשלה האחרים להובלה של שורה אורכה של רפורמות מבניות בשוק העבודה, בשוק ההון, במשק החשמל, בתקשורת, בדואר, בקידום מהפיכה של ממש שאנו מובילים ונשיק בנושא הפריפריה, בקידום רפורמה בחינוך ובהשכלה הגבוהה, בצמצום המערכות הבירוקרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully