וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

i2 צפויה למחוק השקעות בשווי 6.9 מיליארד דולר - כשווי ערך הון בעלי המניות

דפנה מאור

14.10.2001 / 12:18

המחיקה כנגד ירידה ערך של אספקט - חברה אותה רכשה בשנת 2000 ב-9.3 מיליארד דולר

i2 טכנולוג'יס, יצרנית תוכנות עסקיות, צפויה לרשום ברבעון השלישי מחיקה ענקית של כ-7 מיליארד דולר כנגד השקעות שביצעה. עיקר המחיקה תתבצע כנגד ערכה של רכישת חברת התוכנה אספקט דיוולופמנט, תמורת 9.3 מיליארד דולר.

i2, בדומה לחברות אחרות בתחום ה-B2B (מסחר מקוון בין עסקים), איבדה חלק גדול מאוד משוויה עם נפילת מניות האינטרנט. בשיאה נסחרה מנייתה ב-104 דולר, וביום שישי נסגרה ב-5.86 דולר, לאחר שנגעה בשפל של 3 דולר.

i2 מתמחה במתן פתרונות תוכנה לניהול שרשרת אספקה וייצור. במארס 2000, כשנסחרה בשווי שיא של יותר מ-40 מיליארד דולר, רכשה את אספקט תמורת 9.3 מיליארד דולר. כיום שווייה של i2 עצמה נמוך פי 4 ממחיר רכישה זה. המחיקה עליה צפויה להודיע בדו"ח הרבעוני שלה, שיתפרסם ביום שלישי, תהיה בגובה שוויו של הון בעלי המניות של החברה, שהיה 6.9 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני. כך אמר מנהל קשרי המשקיעים של החברה ל"וול סטריט ג'ורנל".

במארס השנה רכשה i2 את חברת רייטוורקס תמורת 114 מיליון דולר, במהלך שהביא לסיומה את שותפותה עם חברה אחרת ידועה בתחום ה-B2B, אריבה (סימול ARBA). בשבוע האחרון זינקה מניית i2 ב-46% לאחר שחברה אחרת במגזר -ורטיקל נט (סימול VERT) - הודיעה כי צפויה לרשום הפסד קטן מהצפוי ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully