וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: קנו מניות דלק ובסבירות גבוה תרוויחו

נתן שבע

14.4.2008 / 10:59

בבית ההשקעות של כלל פיננסים כותבים, כי ההמלצה היא לבעלי אורך נשימה."שנת 2008 צפויה להיות עוד שנת שיא עבור דלק רכב"

"אם יש לכם אורך נשימה, קנו מניות דלק ובסבירות גבוה תרוויחו יפה בטווח של שנתיים", כך כותבים האנליסטים יובל בן זאב וגל רייטר מכלל פיננסים בטוחה. "בטווח הארוך, הפער בין השווי הנכסי של החברה לשווייה בשוק אמור להיסגר אם כי בטווח הקצר אין אירוע מהותי שיכול למשוך את המניה קדימה. מניית קבוצת דלק התרחקה ב-45% מאז השיא בה שהתה טרם המשבר בשווקים שהחל לפני כשמונה חודשים, כך שבבטוחה מפחיתים את מחיר היעד למניה ל-790 שקל- 37% מעל מחירה של המניה בשוק. ההמלצה נותרה על "תשואת יתר".

בבטוחה עדיין מפגינים ביטחון בהנהלת החברה שיודעת "לייצר ערך רב", אם כי הם מתקשים להתעלם מהמשבר הפיננסים העולמי. בתקופה כזו יותר קשה להנפיק, רווחי ההון עלולים לרדת בצורה משמעותית, רווחי החברות יורדים, התקבולים מדיווידנדים ושווי ההחזקות מתכווץ, וכך נפגעת המניה בכל דרך.

בבטוחה מציינים כי לדלק US צפוי עוד רבעון ראשון לא קל בעקבות מחירי הנפט הגבוהים, המיתון בארה"ב ומרווחי הזיקוק (הפער בין מחיר הנפט לתזקיקיו השונים, פער ממנו מרוויחה החברה) הנמוך בהשוואה לרבעון המקביל. גם פעילות הפניקס שבשליטת הקבוצה סובלת מהרעה בשל המצב בשווקים הפיננסים. בבטוחה מציינים כי החברה כבר התריעה כי היא צופה הרעה בתוצאות ברבעון הראשון של 2008. אם המשבר יימשך ההרעה תימשך גם היא. גם מניית דלק נדל"ן סובלת מחולשה ויש אפשרות שתעדכן את שווי נכסיה מטה. בנוסף גם הנפקת IDE בה מחזיקה הקבוצה ביחד עם כי"ל נדחתה למועד לא ידוע.

מנגד, מונים בן זאב ורייטר מספר סיבות חיוביות להשקעה במניה. פרט לאמון בהנהלת החברה, לפיזור התחומי והגיאוגרפי של החברה ולמחיר הנח שאליו הגיעה המניה מפתחים שם ציפיות מדלק אנרגיה. "במידה שיימצא נפט בוויטנאם או גז טבעי במאגר תמר, שנת 2008 יכולה לשנות את התמונה מקצה לקצה", מציינים שם. עוד משבחים בבטוחה את דלק אירופה שממשיכה להראות שיפור בתוצאות אם כי תהליך יצירת הערך צפוי להיות ארוך במיוחד אם אירופה תיכנס להאטה.

"שנת 2008 צפויה להיות עוד שנת שיא עבור דלק רכב ודלק ישראל והם עשוייות להמשיך במגמה החיובית שליוותה אותם ב-2007. אם המשבר הפיננסי יימשך אנו מעריכים כי גם השוק המקומי יפגע. עד אז אנו מעדיפים להשקיע במניות שפועלות בשוק המקומי", כותבים בן זאב ורייטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully