וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבגול תגייס כסף לרכישת פייברווב בריבית של 9%

מיכאל רוכוורגר

14.4.2008 / 11:26

כדי להשלים את העסקה תצטרך אבגול חבילת מימון כולל בהיקף של 400 מיליון דולר



מכרז למשקיעים מוסדיים צפוי להתקיים בהמשך השבוע, ובו תנסה חברת להרחיב את סדרת אג"ח א' הצמודות למדד המחירים לצרכן. האג"ח, בעלות משך חיים ממוצע של כ-3.6 שנים, מדורגות בידי מעלות בדירוג -A יציב. הן נסחרות בתל אביב סביב תשואה של 8.4%.



אבגול מצויה בשליטת יהושע גולדווסר, ניר פלג והמפעלים הפטרוכימיים. החברה עוסקת בייצור ומכירה של בדים לא ארוגים לתחום ההיגיינה, בעיקר לתעשיית החיתולים.



המכרז נועד לצורך מימון עסקת רכישת השליטה המלאה (בדרך של הצעת רכש) בחברה בריטית בשם פייברווב (Fiberweb PLC) תמורת 242 מיליון דולר. פייברווב עוסקת בייצור בד לא ארוג לתחומי ההיגיינה. החברה נסחרת כיום בלונדון לפי שווי שוק של 144 מיליון דולר, ונחשבת לחברה הרביעית בגודלה בעולם.



איגרות החוב שיונפקו במסגרת ההרחבה ידורגו אף הן בידי מעלות. הגיוס נעשה בימים קשים בשווקים בעקבות משבר האשראי הגלובלי בשווקים, כך שהריבית המרבית במכרז שיישאו האיגרות תהיה 9%. בהתחשב בתנאים אלה סביר להניח שבאבגול יסתפקו בכל סכום שיצליחו לגייס. את הגיוס מוביל קונסורציום החתמים, הכולל את כלל פיננסים חיתום, אקסלנס חיתום, לידר שוקי הון ומיטב חיתום.



כדי להשלים את העסקה תצטרך אבגול חבילת מימון כולל בהיקף של 400 מיליון דולר, שיורכב מהנפקת אג"ח בישראל וממימון ממוסדות בנקאיים בחו"ל. בעקבות כך, החברה פועלת במקביל בימים אלו להשגת המימון מידי הבנקים בארה"ב ובאירופה.



עם השלמת העסקה תימחק פייברווב מהבורסה, ותיווצר חברה אחת מאוחדת שצפויה להיות הגדולה בעולם בתחומה. החברה אמורה להציג היקף מכירות שנתיות של 1.1 מיליארד דולר ורווח תזרימי תפעולי (EBITDA) של 131 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully