וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבנק המרכזי של אירופה: הבנק לא יוכל להוריד השנה את הריבית בשל ההאצה באינפלציה

סוכנויות הידיעות

14.4.2008 / 11:42

איב מרש לבלומברג: האינפלציה בגוש היורו תעלה על 2% ב-2009

ה-ECB, אמר מרש, צופה כי האינפלציה בגוש היורו תעלה השנה ובשנה הבאה על יעד האינפלציה של הבנק, 2%. במארס זינקה האינפלציה בגוש היורו לשיא של 3.5%, על רקע העלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון.



כאשר נשאל האם להערכתו לבנק המרכזי של אירופה יש את מרחב התמרון הדרוש כדי להוריד את הריבית בגוש היורו מרמתה הנוכחית - 4% - אמר מרש כי "בהחלט לא בשנה הקרובה".



מרש מצטרף למספר בכירים אחרים ב-ECB, שרמזו כי הבנק יתעלם מעצתה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ולא ילך בעקבותיהם של הבנק הפדרלי והבנק המרכזי של בריטניה, אשר הורידו את הריבית בחודשים האחרונים במטרה לחזק את הצמיחה הכלכלית.



בשבוע שעבר הותיר ה-ECB את הריבית בגוש היורו על רמה של 4%, למרות הסכנה להאטה כלכלית בעקבות המיתון הצפוי בארה"ב, העלייה במחירי הדלק והתחזקות היורו הפוגעת במגזר היצוא, על רקע חששות מהאצה באינפלציה. הבנק המרכזי של אירופה צופה כי האינפלציה בגוש היורו תעמוד על רמה של 2.9% השנה ו-2.1% ב-2009.



ה-IMF חתכה בשבוע שעבר את תחזית הצמיחה שלה לגוש היורו ל-1.4% ב-2008 ול-1.2% ב-2009. הקרן צופה כי האינפלציה בגוש היורו תאט ל-1.9% ב-2009, לעומת אינפלציה חזויה של 2.8% ב-2008, ולכן קראה ל-ECB להוריד את הריבית.



"אני חולק על תחזית ה-IMF לשנה הבאה, בעיקר בנוגע לאינפלציה וליחס שבין האינפלציה לצמיחה. למרות שתחזית הצמיחה רשמה ירידה, אין כל צורך להיות יותר מדי פסימיים", אמר מרש.



נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה, אמר בחודש שעבר כי הריבית הגבוהה בגוש היורו תסייע להפחית את סכנות האינפלציה. בכך הוא רמז כי הבנק אינו מתכוון להוריד את הריבית בעתיד הקרוב. רוב המשקיעים אינם מצפים כי הבנק המרכזי יוריד השנה את הריבית בגוש היורו, למרות הטענות כי הורדת הריבית נחוצה כדי לבלום את ההאטה שנגרמה בעקבות התחזקות היורו ומשבר האשראי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully