וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורטהיימר: "ישראל חייבת תודה לסטאלין"

טל לוי

14.4.2008 / 11:54

"למדינה מזל רב שזכתה לפני 20 שנה במיליון רוסים שעלו לארץ, שכן מדובר באנשים הטובים ביותר מבחינה תעשייתית בישראל"

"אין דבר חשוב יותר מחינוך - אבל כל הוועדות הממשלתיות עסקו בשאלה איך לחלק את הכסף ולא איך לחנך. אין כיום שליטה במערכת, פעם אחת ועדי העובדים שולטים ובפעם השניה בשם החופש האקדמי - שזה בעצם אותו דבר" כך אמר מייסד ויו"ר ישקר, סטף ורהייטמר בכנס "פורבס" הבוקר.

ורטהיימר אמר, כי לישראל מזל רב שזכתה לפני 20 שנה במיליון רוסים שעלו לארץ, ובמובן מסויים חייבת תודה לסטאלין, שדאג לחינוך ברוסיה - שכן מדובר באנשים הטובים ביותר בישראל מבחינה תעשייתית. "העולים שהגיעו עם השכלה דחו את הבעיה של האוניברסיטאות ועזרו לנו לעבור 20 שנים, אבל הם בוודאי לא פתרו את בעית החינוך, מה שלא עוזר לנו לשנים הבאות" אמר.

"יש יותר מדי מנהלים ופחות מדי אנשים שעושים" אמר ורטהיימר "אין מחוסרי עבודה אלא רק אנשים שלא היה להם מזל ללמוד את המקצוע שהם אוהבים". עוד אמר ורטהיימר, תעשיין בעצמו, כי התאחדות התעשיינים שכחה את מקומה והיא מבלבלת בין מרקסיזם למרקס אנד ספנסר.

ורטהיימר, שנשא נאום משעשע ומרענן, אמר: "הממשלה רצתה להוכיח שהיא עושה, ולכן יצרה את תעודת בגרות. הבעיה היא שחצי מהילדים בכלל לא רוצים את התעודה הזו. לפני 50 שנים הקמנו בישקר בית ספר בשם צור ובו קלטנו ילדים שלא רצו ללמוד. היום הילדים אלה מהווים 50% מהמנהלים בישקר". ורטהיימר מכר לפני שנתיים 80% מחברת ישקר לחברת ברקשייר הת'וואי של וורן באפט תמורת 4 מיליארד דולר

בתחום האנרגיה אמר ורטיימר כי הפתרון הוא ב"אנרגיה סולרית" וכי יש לנצל את הנגב לעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully