וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את מכבי ת"א עם כוס שמפניה

דנית ניצן

14.4.2008 / 13:58

יורוקום מארחת בתא שקנתה ב-100 אלף דולר בנוקיה, בכירי המשק מוזמנים לארוחת גורמה בדיוויד אינטרקונטיננטל. הלקוח מלך

לפני המשחק של מכבי תל אביב מול ברצלונה ביום חמישי - שבו זכתה בניצחון מכריע שהעלה אותה לפיינל פור - המרכזיות במשרדי יורוקום-פנסוניק כמעט קרסו. לקוחות, מכרים, ספקים, משווקים התקשרו וביקשו להתארח בתא של יורוקום ביציע של היכל נוקיה, ולראות את המשחק כמו גדולים: עם שתייה חופשית, קייטרינג משובח, מלצרים צמודים, מסכים גדולים בתוך התא וסאונד מעולה.

יורוקום מחזיקה תא שקנתה ב-100 אלף דולר, ובו ציוד טכנולוגי מתקדם, שירותים צמודים, בר משקאות, כורסאות סלון וכיסאות בר, וכמובן תצפית טובה למגרש. בתא מארחת החברה לקוחות במשחקים של מכבי, משחקי גביע, ואירועים שונים (כמו מופע של משתתפי "הישרדות" בהיכל). בנוסף ל-20 המקומות שבתא, החברה מחזיקה בעשרה מנויים למושבים במקומות טובים, כך שהיא יכולה להזמין אנשים לצפות במשחק במקומות השמורים להם, ולבלות בתא לפניו ובזמן ההפסקה.

לשם מה משקיעה החברה כל כך הרבה באירוח ובבידור למי שממילא קונים את המוצריה ומשווקים אותם הלאה? "בשביל ההנאה הגדולה שבמפגשים עם לקוחות שלא בסביבה עסקית, בלי לחץ, בלי פורמליות ועם אווירה כל כך טובה, שבסופו של דבר מקרינה על המשך היחסים בינינו", מסביר מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום-פנסוניק. "האורחים הם לקוחות טובים שהבילוי המשותף אתם יוצר תחושה של קירבה ושיתוף, ובדרך כולנו נהנים". בתא מתארחים סמנכ"לי הסחר בחברות שונות, מנהלי מותג, מנהלי חברות הפצה, מנהלי רשתות - כמו הום סנטר ושקם אלקטריק - ומנהלי מגזרים בחברות טלקום.

בית המלון חושב עליך

אירוח הוא שם המשחק במלון העסקים דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, שם חברות רבות משכנות דרך קבע את אורחיהן שבאים מחו"ל ומקיימות כנסים, ישיבות ומפגשים במתקני המלון. נציגי החברות שמשתמשות בשירותי המלון מקבלים מדי פעם תזכורת לכך שהמלון חושב עליהם - גם מבלי שהדבר יהיה קשור בעסקים השוטפים ובאורחים ששוהים בו באותו רגע.

לפני כחודש קיבלו נציגי החברות הגדולות במשק הזמנה לארוחת ערב ומפגש גסטרונומי עם השף ההודי סיירוס טודיוואלה, בעל "קפה נמסטה" בלונדון - מסעדה טרנדית במיוחד, שמוכרת היטב למי שנוסע ללונדון ומסתובב במקומות הנכונים (ומחזיק תקציב מכובד). "הלקוחות שלנו הם חברות עסקיות וכלכליות גדולות, חברות היי-טק, רוקחות ותעשייה. הן מארחות את האורחים שמגיעים אליהן מחו"ל, ומשתמשות בחדרי ישיבות ובאולמות השונים בשביל אירועים עסקיים", מספרת ורדה שסל, מנהלת השיווק של המלון. "אנחנו רוצים שהם ירגישו שאנחנו אתם, מכירים את הראש שלהם, את ההנאות שלהם ואת הדברים שקורים בעולם, ושאנחנו שומרים על הסטנדרט".

כדי להיות מחוברים ללקוחות גם ברמת החוויה מארגן המלון בכל שנה "יום לבן", שבו מוזמנים נציגיהם של החברות-הלקוחות לאירוע במגרש הגולף בגעש. "אנחנו עושים יום באווירת יוקרה בינלאומית, פינוקים ותחושה של חו"ל. מבקשים מהמוזמנים שיבואו בלבן, מקימים על המדשאה אוהל לבן עם ארוחת בוקר מדהימה, וחוץ מהמינגלינג שהם עושים, המוזמנים לומדים לשחק גולף בעזרת מדריכים מהמקום. בסוף היום כל לקוח הוא גם בוגר קורס בסיסי ('קליניק') בגולף, וגם יוצא שזוף", מספרת שסל.

בואו למסיבה

אין כמו מסיבה טובה ליצירת אווירה טובה, במיוחד אם סביבת העבודה היומיומית לחוצה מאוד. "בתחום שלנו עובדים עם הרבה לחץ - גם לחץ להיות יצירתיים ולהמציא כל יום את הגלגל מחדש, וגם לחץ לגמור הכל בזמן", אומר יורם אלטמן, מנכ"ל גרביטי, משרד פוסט-פרודקשן גדול. "כדי לאזן את הלחץ אנחנו עושים מדי פעם אירוע שכל כולו קלילות ושמחה".

אותו אירוע הוא מסיבת שמפניה שבמשרד קוראים לה "yellow party", ובה "שותים שמפניה טובה" - וו קליקו מחבל שמפן, מביאים קייטרינג שמכין "דברים שהולכים טוב עם שמפניה כמו כבדי אווז", ומזמינים לקוחות "ואנשים מהקהילה שמקיפה אותנו - משרדי פרסום, אנשי עסקים ובעלי חברות. כולם עושים מינגלינג, אוכלים, שותים ויוצאים במצב רוח טוב", מספר אלטמן.

משרדי גרביטי משתרעים על 1,000 מטר, תקרותיהם בגובה שבעה מטר, והם נראים כמו לופט ניו יורקי גדול ומעוצב במיוחד. כשמתחוללת שם מסיבה, המשרדים נראים כאילו נועדו לכך בדיוק. "בכל פעם אנחנו מזמינים נציגים אחרים של חברות ולקוחות, ונוצר מינגלינג שכולל הרבה רכילות, מעט עסקים והרבה רכילות על עסקים, וכל זה באווירה שמחה במיוחד בזכות השמפניה", אומר אלטמן. "שמפניה איכותית גם משדרת מסר של הקפדה ואיכות, גם כשמתכוונים רק לעשות שמח".

לא רק אנשים בקצה הפירמידה הכלכלית זוכים לפינוקים מהחברות שהם קשורים איתן. גם רשת מועדוני הכושר הגדולה גרייט-שייפ הבינה שרוב המועדונים המובילים נותנים את אותו שירות טוב, אותם מכשירי אימון טובים, אותה מוסיקה טובה ברקע ואותן מקלחות מצוידות. אבל לא כולן נותנות למנויים שלהן הרגשה שאוהבים אותם.

ירון סלע, מנכ"ל גרייט-שייפ, אומר ש"ללכת על ההליכון או להתאמן על מכשירי הכוח זה לא מספיק מושך. המועדון חייב להיות מושך בשביל שאנשים ירצו לבוא אליו". לכן הרשת משקיעה מאמצים רבים כדי לתת ללקוחות "תחושה כיפית, חוויה, שייכות וערך מוסף". כל אלה מושגים בעיקר דרך פעילויות מחוץ למועדוני הכושר, שאין דבר בינן לבין כושר. כך, למשל, ביום האישה יכלה כל מנויה להזמין חברה לאימון או לשיעור, ספרים של שוקי זיקרי עשו פן למי שחפצה בכך, ואחרי האימון והמקלחת חיכו לכולן מתנות קטנות. המועדון ערך השנה גם מסיבת חוף במועדון קלרה בתל אביב, שבה המנויים שתו ורקדו "עד שאף אחד לא בא לאימון ביום שאחרי", מספר סלע.

מצטרפים למשפחה

מי שלא אוהב להזיע במסיבות חוף ולא מתפלח למסיבות פורים של מועדוני כושר, אולי עסוק בקניית דירת יוקרה. ואם הוא במקרה לקוח של נאמבר 5, חברת הבנייה שמקימה את מגדל nam tower בפארק צמרת, הפינוק יהיה אישי וחרישי.

את הלקוחות שסגרו עסקה והחליטו לקנות דירה בפרויקט תסיע לימוזינה מביתם (או מהמלון שבו הם שוהים, אם הם תושבי חוץ) עד למשרדי עורכי הדין תוסיה-כהן בירושלים, שם יחתמו על חוזה הקנייה. הלימוזינה תחכה בזמן שהם שותים שמפניה עם מנכ"ל החברה, דודי שירזי, בעת שהחוזים נחתמים.

לאחר מכן ייצאו בעלי הדירה הטריים, המנכ"ל שירזי, ולעתים נציגי נאמבר 5 נוספים לסיור פרטי בכותל, שבסופו ארוחה במסעדת יוקרה. הלימוזינה המצוידת מלווה אותם לאורך כל הדרך, וכל אירועי היום מאורגנים מראש לשם הפרטיות והסדר.

"אנשים משקיעים בדירה שהיא למעשה גם בית, גם סמל וגם נכס שעלה להם הון. כל ההליך הזה הוא לא הליך סתמי ורגיל, ולכן כשסוגרים עסקה והלקוחות מצטרפים לפרויקט, הם למעשה מצטרפים גם למשפחה, וכמובן שאנחנו מטפלים בהם כמו במשפחה", מסביר שירזי. "ברור שכל לקוח שלנו יכול לשלם בעצמו על מסעדת יוקרה בקלות. זה לא העניין של הכסף, אלא של ההרגשה שגם אחרי סגירת העסקה ההנאה שלהם חשובה לנו. לכן אנחנו מחזקים את השותפות ביום כזה, שהוא גם חגיגה וגם היכרות אישית יותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עד הבית

ציון חגיגי של סגירת עסקה, השלמת פרויקט או מחווה של תודה מהווה גם הוא דרך לייצר יחסים אישיים מעבר ליחסי עבודה ועסקים. ומה יותר אישי מארוחת בוקר שנשלחת אל בית הלקוח בבוקר יום שישי, עמוסת מעדנים ומוצרי גורמה, כאות הערכה או תודה מהחברה שאתה הוא קשור?

לדברי דרור גולן, בעלי זרים-לפתן, חנות פרחים ומעדנייה מכפר הס המתמחה בתחום הגורמה, "מה שיותר אישי, יותר נוגע". החברה עובדת בעיקר עם השוק העסקי, ומספקת מתנות שמשלבות פריטי גורמה דוגמת שוקולד עבודת יד, קונפיטורות ביתיות, יינות איכות, גבינות ממחלבות פרטיות וסחלבים באריזות מעוצבות שמיוצרות עבורם בלבד. "אנחנו רוצים שכל מארז, מתנה או ארוחת בוקר יהיו משהו אישי, ולא בייצור המוני ובמראה מוכר ושגרתי", אומר גולן.

בנוסף, מספר גולן, גם אחרי השלמת עסקה, חתימת חוזה או גמר פרויקט משותף, וגם לרגל אירוע אישי בחיי לקוח או שותף עסקי, שולחים מארזי מתנה ובהם פריטי גורמה, כמו שמפניה וו קליקו, כדורי מרציפן, גושי שוקולד, קליפות הדרים, עוגיות ופינוקים אחרים.

הביקוש הרב למארזים מסוג זה הביא לשיתוף פעולה בין חברת צרפת-ישראל, המייבאת מותגי יינות מצרפת ובהם מותגי שמפניה, לבין זרים-לפתן, ולהקמת מותג טנא המשלב את המיטב משני המקומות. "כנראה שיש הרבה אנשים במשק, שבעלי חברות רוצים לקבל את תשומת הלב שלהם", אומר גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully