וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס בכנס פורבס: "לא נאפשר לחברות התקשורת להעלות מחירים בתקופת ההתחייבות"

אורה קורן

14.4.2008 / 14:39

דן פרופר: "עבר הזמן של הגנה על תוצרת הארץ מיבוא"



"הרגלי הצריכה מושפעים מאוד מעולם התקשורת". כך אמר היום שר התקשורת, אריאל אטיאס, בכנס "פורבס" שנערך הבוקר במלון שרתון סיטי טאואר ברמת גן.



"אתם יודעים איזה ביקוש היה לiPhone? אני לא בטוח כמה אנשים ראו אותו קודם, אבל זה כח המיתוג והרגלי הצריכה החדשים", אמר אטיאס.



"במשרד התקשורת, בגלל שראינו שהשינוי מתחיל בתקשורת, היינו צריכים לתת דעתנו לכך שיהיו כמה שפחות תקלות בצריכה וקבענו כמה כללים שחלקם הגדול הוטמעו".



"יצאנו היום בשימוע שמטרתו לא לאפשר לחברות התקשורת להעלות מחירים בתקופת ההתחייבות. זה לא הגיוני: אם לקוח לא עומד בחוזה הוא משלם קנס, אבל חברה יכולה להעלות מחיר באופן חד צדדי" אמר אטיאס. "היה להם אישור לעשות את זה כי זה היה בחוזה. זו דוגמה שאומרת שעם שינוי הרגלי צריכה צריכים שקיפות, שחרור מכבלים".



"אם אני יכול לגרום לזה שהצרכנים - אם הם לא יתעורו כל מה שנעשה לא יעזור - אנחנו נותנים לצרכנים כלים לעבור מחברה לחברה, שיוכלו לעשות שימוש מושכל ביכולות שלהם. לא נתערב במחירים בצורה שלא תאפשר שוק תחרותי. הרגלי הצריכה מושפעים מאוד מעולם התקשורת אבל ניתן יכולת לשווקים לייצר תחרות יותר גדולה, לשחרר חסמים כדי שלקוחות יוכלו לבחור. אחר כך שכל אחד יחליט מה הוא עושה עם הרגלי הצריכה שלו.



דן פרופר, יו"ר אוסם ולשעבר נשיא התאחדות התעשיינים, אמר בכנס כי "עבר הזמן של הגנה על תוצרת הארץ". לדבריו, התעשייה הישראלית בוגרת ובשלה לתחרות מול יבוא. כישראלי הייתי רוצה שהצרכן יעדיף את תוצרת הארץ, לא בגלל שהיא ישראלית אלא במקרה שהמוצרים יהיו באותה רמה של איכות ומחיר. הייתי רוצה לשים את דגל ישראל בראש התורן, אבל לא הייתי מחייב איש לתת הגנה לתוצרת הארץ", הוסיף.



פרופר הוסיף כי כיצרן הוא מכיר היטב את הצרכן הישראלי. "אני יודע איך הצרכן קם בבוקר, מה הוא שותה, מה שותה במשרד ומה בבית קפה ומה הוא עושה שכשהוא חוזר הביתה. יש בזה אלמנט של מציצנות, שנובע מהכח לדעת מה הוא רוצה".



"הצרכן שונה בין הפריפריה ובפנים הארץ", מוסיף פרופר. "יש לי מידע מדויק מה נמכר במכולת בנתיבות לעומת מכולת במעלות וגם ביניהן יש הבדל. לפי נטיות הצרכן ניתן לדעת איפה אבטלה עולה ואיפה רמת החיים עולה. מאמצי השיווק חייבים לרדת עד לפרט הזה כדי להיות מוצלחים יותר", אמר.



"הצרכן הפך מתוחכם עם השנים. התחרות ומקורות הלימוד גרמו לו להיות יותר מבין ומתלונן. צרכן ישראלי מתלונן יותר מצרכן בחו"ל, ואפילו על דברים קטנים", ציין פרופר. "זה חומר חשוב ליצרן, שנותן לו להבין טוב יותר את הצרכן שלו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully