וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: "לא נעשה כל הסדר כובל"

נורית רוט

14.4.2008 / 14:48

הגיב לתביעה הייצוגית נגד הבנקים על תיאום ריביות. מצטרף לעמדתו של בנק לאומי, שהגיש בשבוע שעבר ערעור על פסק הדין

"לא נעשה כל הסדר כובל שתכליתו למנוע תחרות בין הבנקים" - כך טוען בנק הפועלים בערעור שהגיש היום לבית המשפט העליון על פסק הדין שהכיר בתביעה ייצוגית נגד הבנקים על תיאום ריביות. בכך למעשה מצטרף הפועלים לעמדתו של בנק לאומי, שהגיש בשבוע שעבר ערעור על פסק הדין.

השופט נסים ישעיה אישר בסוף ינואר השנה תביעה ייצוגית של חברת שרנוע מכונות ממוחשבות, בסך 7 מיליארד שקל נגד בנק הפועלים, לאומי ודיסקונט. בתביעה נטען כי הבנקים ערכו תיאום אסור בשיעורי הריבית והעמלות שהם גובים, באופן שמונע תחרות ומנוגד לחוק, כך ששיעור הריביות והעמלות הנגבות על ידי הבנקים הינו גבוה, מופרז ופוגע במשק. השופט קבע בהחלטת אישור הגשת התביעה כי "בהיעדר נתונים עובדתיים וטעמים של ממש שיצביעו אחרת, הדעת נותנת כי שיעורי הריבית הזהים והאחידים, באו לאוויר העולם של עסקי הבנקאות, כתוצאה מתיאום מחירים בין הבנקים שתכליתו למנוע, או להפחית, ככל האפשר, תחרות אמיתית ביניהם".

בערעור טוען הבנק, באמצעות עוה"ד צבי אגמון, יואב הירש ומתן מרידור, כי "אין די בזהות מחירים, קל וחומר כשמדובר במחירים תעריפיים בלבד, בכדי לבסס טענה לקיומו של הסדר כובל; וכך בפרט עת מדובר בשוק שבו מעט מתחרים מרכזיים, כשוק הבנקאות". לדברי הבנק, לא פעל בית המשפט המחוזי בד' אמותיו של החוק, וכך הגיע לתוצאה מוטעית לחלוטין, "גם אם שמחה שמחים לאיד, ובעלי טור ואוחזי עט המפיקים נחת מ'כיסוח' בנקים".

"השוק הבנקאי הינו שוק שבו מעט מתחרים מרכזיים. וקיומם של ערכים זהים - של תעריפי ריבית ועמלות שהם זהים - הינה, כאמור, אופיינית לשוק שכזה: ובשום פנים ואופן אינה יכולה להוות, כשלעצמה, אינדיקציה לתיאום מחירים", כך בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully