וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ישראל צריכה ויכולה להגיע לצמיחה של 8%-7%

"דווקא שעת המשבר היא הזדמנות למנף צמיחה במהירות - כי כולם מבינים שבשעת משבר יש לעשות צעדים"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

אתר theMarker מוסיף:

"מדינת ישראל צריכה ויכולה להגיע לצמיחה של 8%-7% - ויכולה להתמיד בזה למשך עשור. אמרתי זאת לפני כמה שנים כשהמשק התכווץ ואז הסתכלו עלי במבט עקום - אבל היום כולם מבינים שזה אפשרי. עובדה: כלכלה מפותחת עם הכנסה גבוהה לנפש, כמו אירלנד, הצליחה לצמוח בקצב גבוה", כך אמר ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו, בכנס פורבס הנערך בשעה זו במלון שרתון סיטי טאואר שברמת גן.

"כשאני רואה את החסמים הגבוהים שיש בישראל בפני תחרות אני רואה זאת כהזדמנות - כי כאשר יורידו את החסמים הללו, הצמיחה תמריא. כך בספרד וכך באירלנד, שנמצאות לפנינו - ובפער ניכר", הבהיר נתניהו את עמדתו בנוגע לצורך בהורדת מיסים ולתועלת שבמהלך. צמיחה מושתתת על ייעול הוצאות הממשלה, הפחתת מיסים ורפורמות שהונהגו בו-זמנית להגברת התחרות, אמר יו"ר הליכוד. "המהלכים הללו גבו ממני מחיר פוליטי קשה - אבל עברנו מצמיחה שלילית לצמיחה של יותר מ-5% לשנה".

כל רפורמה מניבה אחריה שביתה, טען נתניהו. לכן, אם מבצעים כמה רפורמות בו זמנית - ניתן למקסם את מספר הרפורמות פר שביתה ובכך להאיץ את הליכי הרפורמה. נתניהו אמר כי המעורבות של הממשלה במשק כה גבוהה - עד כי שחרור הכלכלה מהממשלה ייתן דחיפה עצומה לחברות. "דווקא שעת המשבר היא הזדמנות למנף צמיחה במהירות - כי כולם מבינים שבשעת משבר יש לעשות צעדים".

בנוגע למצב הפוליטי אמר נתניהו, כי על ישראל לפנות לשכנים המעוניינים בכך ולא לאלה שאינם מעוניינים. "הטרגדיה של החברה הפלסטינית היא שמי שרוצה בשלום אינו רוצה להביאו - ומי שיכול להביא את השלום אינו רוצה בו. יש ליצור מציאות שתקשה על האסלאם הקיצוני לגייס אנשים - והשאלה האם יש שגשוג או אין שגשוג קריטית לשאלה הזו. אי לכך, השלום הכלכלי הוא הדרך הטובה ביותר לדחוק את הקיצוניים. כך גם קרה בצפון אירלנד".

הנושא האחרון אליו התייחס נתניהו היה תחום החינוך. בין היתר אמר כי יש לחזק את הקשר למורשת היהודים ולמורשת של מדינת ישראל וכי יש לחזק את המיומנויות שלומדים הילדים "דבר שהוא מסוכן לעתיד המדינה ולצמיחה הכלכלית" כדבריו. "עם שוק חופשי, טכנולוגיה וחינוך, אפשר להגיע לשמיים אבל בלי חינוך המנוע הזה נפגע" אמר נתניהו "אין אמא שלא מודאגת מהשאלה האם הילד שלה מקבל מיומנויות במתמטיקה, גאוגרפיה, אנגלית והתשובה היא לא. המורים צריכים לקבל תוספת שכר אבל זה לבדו לא יעשה את ההבדל" אמר נתניהו "האם רופאים או פסיכולוגים מרוויחים כל כך הרבה? לא, אבל המקצועות הללו נחשבים ליוקרתיים מאד. ומדוע? בגלל הסינון. סינון יוצר יוקרה".

"מה עושים המצליחנים כדי להעלות את רמת החינוך?" שאל נתניהו "הם מעלים את רף הכניסה למקצוע ההוראה יחד עם העלאת השכר. הם מתמקדים במקצועות הליבה והם לא נותנים לחלשים להשתרך מאחור אלא מטפלים מייד במי שחלש יותר בלימודים. בהתחלה, ולא רק בסוף השנה וכך לא נפתח הפער. והם מחנכים לערכים. מדינת ישראל לא עושה שום דבר מהדברים הללו".

נתניהו אמר כי במידה ויבחר לראשות הממשלה, הוא יאשר לאוצר לנקוט בכל המהלכים ההכרחיים כדי להוציא לפועל תוכניות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully