וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לאוצר: ועדת העבודה והרווחה דחה ההצעה להחמיר בקריטריונים להטבות לחיילים המשוחררים

צבי זרחיה

14.4.2008 / 16:07

האוצר ביקש להפחית 50 מיליון שקל מתקציב הקרן לסיוע חיילים משוחררים



מפלה למשרד האוצר: ועדת העבודה והרווחה דחתה בצהריים סעיף בחוק ההסדרים במשק המבטל העברת עודפים שנצברים בקרן לסיוע חיילים משוחררים נוסף משנה לשנה. הקרן מעניקה סיוע (בנוסף למענק) לחיילים משוחררים במימון הכשרה מקצועית, מכינות קדם אקדמיות ועוד למשוחררים במצב סוציו-אקונומי נמוך.



הוועדה גם דחתה את הסעיף המאריך את תקופת השירות המזערית המזכה את החייל המשוחרר בהטבות הקבועות בחוק (מענק שחרור) מ-12 חודשים ל-18 חודשים. אישור הסעיף היה מונע ממרבית המשרתים בשירות הלאומי ליהנות ממענקים הניתנים לחיילים המשוחררים.



לוועדה הוסבר כי בתקציב הקרן עודף של 90 מיליון שקל שנצבר ב-3 השנים האחרונות. מהעודף הזה מבקש האוצר להפחית 50 מיליון שקל. התקציב השנתי של הקרן הוא 130 מיליון שקל.



בדיון התבררו חילוקי דעות בין משרד האוצר לבין משרדי ראש הממשלה והביטחון. נציג משרד הביטחון, ערן יוסף, הודיע על התנגדותו להצעות האוצר של שר הביטחון, אהוד ברק. נציג משרד ראש הממשלה, ראובן גל, המשמש כיו"ר מנהלת השירות הלאומי התנגד להארכת התקופה המזכה במענקים.



ח"כ לשעבר, מיכה גולדמן, יו"ר הקרן לקליטת חיילים משוחררים, אמר כי העודפים שנצברו בקרן לסיוע נוסף המוענק לחיילים משוחררים במצוקה נבעו בעיקר מהעובדה כי לא היתה הנהלה לקרן במשך 3 השנים האחרונות, דבר שגרם לחוסר יכולת תפקודית ותת ביצוע של תוכניותיה. גולדמן קרא לחברי הכנסת לדחות על הסף את התיקונים לחוק חיילים משוחררים.



יעקב ברקאי, רכז תקציב הביטחון במשרד האוצר, אמר כי "מטרת התיקונים היא לעודד את החיילים בשירות החובה להשלים את מלוא השירות. התקציב שייחסך כתוצאה מאישור הצעת החוק יהיה כ-50 מיליון שקל בשנה. לגבי העודפים שנמצאים בקרן, הכוונה היא שתהיה לאוצר את הגמישות לתעל את העודפים למקורות אחרים באישור ועדת הכספים. הערכתנו היא שכמות המתנדבים בשירות הלאומי לא תשתנה כתוצאה מאישור החוק".



יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק גלנטי (גימלאים), הסביר כי אילו הוועדה היתה מאשרת את הארכת תקופת השירות המזערית המזכה בהטבות, הרי שהדבר היה מונע ממרבית משרתי השירות הלאומי, שאינם יכולים אף אם רוצים, לשרת מעבר לשנה אחת ליהנות מהמענק ולכן אישורה ינחית מכה קשה והרסנית לשירות הלאומי. כמו כן, יש למנוע כל פגיעה בתקציב הקרן לסיוע נוסף כיוון שהיא מעניקה סיוע לאוכלוסייה החלשה מקרב החיילים המשוחררים". התנגדות להצעה הובעה גם על ידי ח"כ זבולון אורלב ושאול יהלום (מפד"ל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully