וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: מינויו של ראש עיריית רמלה יואל לביא לתפקיד מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל - "בלתי סביר"

גיא ליברמן

14.4.2008 / 16:20

לביא מתכוון לעתור לבג"ץ נגד החלטת היועץ המשפטי



היועץ המשפטי לממשלה הודיע אתמול בערב (ראשון) לשר הבינוי והשיכון, זאב בוים, כי הוא מוצא שמינויו של ראש עיריית רמלה, יואל לביא, לתפקיד מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל "פסול ואינו סביר".



החלטתו של מזוז ניתנה לאחר למעלה מחודש בעקבות פנייתם של כמה ארגונים חברתיים שביקשו לבדוק את מועמדותו של לביא. פנייתם נעשתה על רקע התבטאויותיו בראיון עיתונאי, שם היפנה ערבים מעירו לעבור לג'לג'וליה על רקע ויכוח על מתן שמות ערבים לרחובות בעיר.



מזוז מציין בסיכום החלטתו שנפרשה על פני 13 עמודים כי מינויו של לביא יכול להביא לפגיעה באמון במערכת הציבורית. לדבריו, יש יסוד לחשוד כי לביא ינהג שלא על פי אמות מידה שוויוניות במידה שימונה לתפקיד הציבורי הבכיר. מזוז אף ציין כי העובדה שלביא משתייך למפלגת קדימה, כמו גם בוים, מצריכה עמידה בסטנדרטים גבוהים יותר משאר המועמדים לתפקיד שאותרו על ידי משרד השיכון והבינוי, וכי העובדה שאין לו עדיפות עליהם היא בעוכריו.



בסביבתו של בוים התקשו לעכל את החלטתו של מזוז ואומרים היום: "ההחלטה טרפה לנו את כל הקלפים". לביא נחשב למועמד המוביל של בוים, ואף למועמד המועדף של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. כעת, ככל הנראה יצטרכו במשרד הבינוי והשיכון למצוא מועמד אחר. ועדת האיתור לתפקיד במשרד הבינוי והשיכון ציינה יחד עם לביא שני מועמדים נוספים: מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, ומנהל מחוז מרכז במינהל, ירון ביבי. בסביבתו של בוים לא פוסלים הקמת ועדת איתור חדשה לאור ההתפתחויות.



לביא שקיבל את ההמלצה של מזוז הישר מבוים נשמע היום נסער מאוד מהחלטתו של מזוז. לביא נפגש היום עם עורכי דינו. לדבריו, הוא מתכוון לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה, שאותה הוא מכנה "מקוממת". ראש עיריית רמלה אמר כי "מי שקורה את חוות דעתו של מזוז ובמיוחד את סיכום הדברים מתרשם שמזוז עוסק בניבוי כי הוא טוען שבחירתי תביא להליכים לא תקינים ולחוסר שוויוניות. אם בעיריית רמלה אני לא נוהג באופן שכזה כאיש ציבור, איך הוא מגיע למסקנה שבתור מנכ"ל המינהל אני אתנהג כך. מעולם לא נחקרתי במשטרה, ולא עומד נגדי שום הליך פלילי, כך שאני לא מבין את ההמלצות של מזוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully