וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנדטק חיסלה את מרבית השקעתה בני"ע מסוג ARS; מחזיקה בני"ע מסוג זה בשווי 2 מ' ד'

עומרי כהן

14.4.2008 / 17:37

פאנדטק מכרה בפברואר-מארס ני"ע מסוג ARS בשווי 3.4 מ' ד'

על-פי הדו"ח, מכרה פאנדטק בחודשים פברואר-מארס ניירות ערך מסוג ARS בשווי של 3.4 מיליון דולר עם תקופות פדיון קצרות וארוכות, ונותרה עם אחזקה של 2 מיליון דולר בניירות ערך מסוג זה בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, פאנדטק גם מציינת כי מאז ה-15 פברואר, "מספר חסר-תקדים של מכרזים ל-ARS נכשלו" ויצרו קושי גובר והולך עבור התעשייה, להעריך את השווי של חלק מה-ARS. כך, שייתכן ותאלץ לבצע מחיקות מסוימות בגין שווי ה-ARS שנותרו ברשותה.



ה-ARS, או בשמם המלא Auction Rate Securities הם ניירות ערך שהונפקו בידי בנקי השקעות בינלאומיים לחברות רבות בישראל ובעולם. ניירות אלו מגובות הלוואות מסוגים שונים, שנצררו בחבילות שונות ומשונות, ונמכרו כמוצר נזיל עם דירוג חוב מקסימאלי של AAA. המיוחד בניירות ערך אלו, הוא שהריבית עליהם נקבעת מדי חודש במסגרת מכרז, כך שבהיעדר ביקושים נופל מחיר המוצר והריבית מזנקת כלפי מעלה.



מי שרכש את המוצר, התבסס בעיקר על נזילותו, אולם באופן רשמי לא הבטיחו בנקי ההשקעות נזילות תמידית במוצר, ולכן כאשר פרץ משבר האשראי והביקושים במכרזי ה-ARS נפלו כמעט לאפס, לא הזרימו בנקי ההשקעות ביקושים משלהן ואפשרו למחירי ה-ARS ליפול.



פאנדטק מפתחת תוכנות לעיבוד תשלומים עבור המגזר הבנקאי. מלבד ה-ARS, היו ברשותה בסוף דצמבר מזומנים וניירות ערך סחירים בשווי של 49.5 מיליון דולר. ביום שישי נסחרה החברה בנאסד"ק לפי שווי של 186 מיליון דולר.



בשבוע שעבר קיבלה חברת כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי שליטה מלאה בפאנדטק לאחר שרכשה מהציבור 13.5% מהחברה במסגרת הצעת רכש חלקית והגיעה לאחזקה של 56.4% מהון המניות של פאנדטק. בעקבות רכישת המניות גם תחל כלל תעשיות ברבעון השני של 2008 לאחד בדו"חותיה הכספיים את תוצאותיה של פאנדטק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully