וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וזף ברנדון - שנחשב ליורש אפשרי של וורן באפט בברקשייר התאוויי - התפטר בעקבות הונאה פיננסית

נמרוד הלפרן

14.4.2008 / 20:13

ברנדון שימש כמנכ"ל ענקית ביטוח המשנה ג'נרל רה

כנגד ברנדון - אשר לדברי התביעה היה שותף להונאה - לא הוגש כתב אישום. עם זאת, ארבעת המנהלים - בהם המנכ"ל לשעבר של ג'נרל רה, רונלד פרגוסון, הורשעו בפברואר בהונאה פיננסית, קשירת קשר לביצוע עבירה ודיווחים כוזבים לרשות ניירות ערך. בנוסף לארבעה, הורשע בפרשה גם מנהל בכיר לשעבר בענקית הביטוח ג'נרל רה.



החמישה הואשמו בניפוח מאזניה הכספיים של AIG ב-500 מיליון דולר בשנים 2000 ו-2001 בניסיון להגדיל את שווי מניות החברה. הפרשה הובילה בשנת 2005 להתפטרותו של יו"ר AIG - מוריס גרינברג.



ברנדון (49) נחשב, לדעת אנליסטים, לאחד משלושת המועמדים המובילים לתפוס את מקומו של באפט (77), כאשר האחרון יפרוש מתפקידו כמנכ"ל ברקשייר התאוויי. חברת ההחזקות שייסד גורו ההשקעות באפט מנהלת נכסים בסך 200 מיליארד דולר.



חבר מושבעים במדינת קונטיקט בארה"ב הרשיע בפברואר את מנכ"ל ג'נרל רה לשעבר, פרגוסון, כמו גם את אליזבת מונראד, לשעבר סמנכ"לית הכספים של החברה, רוברט גרהאם, לשעבר אחד מהיועצים הבכירים בחברה, וכריסטופר גראנד, ששימש כסגן נשיא בג'נרל רה. כריסטופר מילטון, בכיר לשעבר ב-AIG, אף הוא הורשע.



פרגוסון, מונראד, גרהאם ומילטון צפויים לעונשים של עד 230 שנות מאסר וקנס של עד 46 מיליון דולר כל אחד. גראנד צפוי לעונש מקסימלי של 160 שנות מאסר וקנס של עד 29.5 מיליון דולר.



עורכי דינם של הנאשמים חזרו בנאומי הסיכום שלהם על הטענה כי מרשיהם פעלו בידיעתו ובברכתו של וורן באפט. גורו ההשקעות, שנגדו לא הוגשו אישומים כלשהם, הכחיש כי ידע על העסקות החשודות ועל ההונאה. עורכי הדין מטעם ההגנה אף שקלו בשלב מסוים לזמן את באפט לדוכן העדים, אולם לא עשו זאת בסופו של דבר.



ג'נרל רה, שנרכשה על ידי ברקשייר לפני עשור, הניבה בשנה שעברה הכנסות בסך למעלה מ-6 מיליארד דולר - כ-5% מהכנסות ברקשייר. ברנדון נכנס לתפקיד המנכ"ל ב-2001, ונחשב למי שהצליח להגדיל את רווחיות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully