וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיפאון מחירים בשוק הנדל"ן היוקרתי בישראל: רמת המחירים לא השתנתה מספטמבר 2007

אריק מירובסקי

14.4.2008 / 20:42

היחלשות הדולר ומשבר הסאבפריים הביאו לירידה ברכישות המבצעים תושבי החוץ בארץ

שני מקומות בולטים שבהם נרשמו עליות מחירים הם סביון ורמת השרון המערבית. במחירי וילות ברחובות שקטים בסביון נרשמה עליית מחירים של כ-15% בהשוואה לאשתקד. אלו מגיעות כיום ל-9.5 עד 11 מיליון שקל. ברמת השרון המערבית מחירי וילות על חצי דונם עלו בשיעור דומה למחירים של 9-8 מיליון שקל.

הייחוד של סביון ורמת השרון המערבי הוא שביישובים אלה נרכשים הנכסים על ידי ישראלים ולא תושבי החוץ. זהו הסבר אפשרי לעליות המחירים במקומות אלה - לעומת קיפאון במקומות המבוקשים על ידי תושבי החוץ, כמו בווילות בהרצליה פיתוח ובמגדלי יוקרה בתל אביב. סיבה נוספת לקיפאון הוא המשבר הכלכלי העולמי - שבינתיים מורגש במידה מועטה בלבד בשוק הנדל"ן בישראל.

גם העשירים עוברים לשקלים

אלמנט בולט נוסף שבולט במחירון הוא שבפעם הראשונה מאז נוסד - לפני 18 שנה - עבר המחירון לשקלים. נועם דז'לדוב, מבעלי נאות שירן, החל לראות את המגמה הזו כשהדולר התחיל לרדת "היו בעלי נכסים שניסו ואף הצליחו לקבע את שער הדולר על שער מינימום של 4.2 שקלים; כאשר הוא צלל ל-3.8 שקלים - ניסו לקבע אותו על 4 שקלים אך הוא המשיך לרדת. בסופו של דבר החליטו בעלי הנכסים לנקוב במחיר השקלי הריאלי שמשקף להערכתם את שווי הנכס שלהם".



מי שצריך להסתגל למציאו המחירים השקליים הם תושבי החוץ, שעד כה לא היו צריכים להשתמש במחשבונים ולהמיר את המחירים למטבע שלהם. כשהם החלו לעשות זאת, הם נוכחו כי המחירים הדולריים של הנכסים בישראל המריאו עקב נפילת הדולר. "היה קשה להם להשלים עם העובדה שבעבור נכס ששוויו היה 5 מיליון דולר הם ייאלצו לשלם כעת 6.5 מיליון דולר, אך לבסוף הם השלימו עם המצב".

אבל לא כולם השלימו. הקיפאון במחירים השקליים מראה שהנהירה הגדולה לנכסי היוקרה נפסקה והצטמקה לממדים שאינם מאפשרים למחירים לעלות. ישנם גם עדויות מהשטח שמספרות על ירידה בהתעניינות מצד תושבי החוץ וירידה במכירות דירות במגדלי היוקרה בתל אביב. כל הנתונים מראים שעם כל הכבוד למעבר לשקלים של השוק המגה יוקרתי בישראל - תושבי החוץ כבר לא עטים על הנכסים בארץ הקודש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully