וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

יעל פולק

14.4.2008 / 23:37

נאסד"ק ירד ב-0.6%, דאו ג'ונס איבד 0.2%. סירקט סיטי זינקה ב-28%. בין המניות הישראליות שנסחרו במגמה שלילית: טבע וצורן

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. בסוף השבוע אמרו בכירים בבנק הפדרלי של ארה"ב ובאירופה כי משבר האשראי העולמי טרם הגיע לסיומו. בכנס קרן המטבע הבינלאומי אמר שר האוצר האמריקאי פולסון, כי שנת 2008 תהיה קשה יותר לכלכלה העולמית וכי "עלינו לצפות לעוד מהמורות".

מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% וננעל ברמה של 2,275 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.2% וננעל ברמה של 12,302 נקודות. מדד S&P 500 השיל 0.3% וננעל ברמה של 1,328 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים, התשואה עלתה ב-0.032% לרמה של 3.503%.

המכירות הקמעוניות בארה"ב גדלו במפתיע בחודש מרץ ב-0.2%, בעקבות זינוק במחירי הבנזין - כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה כי המכירות נותרו ללא שינוי בחודש שעבר, לאחר ירידה של 0.4% בפברואר.

בנק ההשקעות גולדמן סאקס טוען כי הסימנים הראשונים לרווחי החברות האמריקאיות בתחילת השנה הם "איומים ונוראים", ויביאו להמשך הירידות בשוקי המניות בשבועות הקרובים.

בכירים בבנק הפדרלי של ארה"ב קראו לבנקים המרכזיים ברחבי העולם לנקוט בצעדים שיסייעו להקל על הבנק הפדרלי, ביניהם הגברת הרגולציה על השווקים הפיננסיים. "השוק עדיין בשלב של תיקון, הטלטלה עדיין לא הגיעה לסיומה. המצב עדיין שברירי", אמר סגן יו"ר הבנק הפדרלי, דונלד קוהן, במהלך הפגישה החצי-שנתית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בוואשינגטון. "שרשרת הבשורות העגומות עדיין לא הסתיימה", אמר שר האוצר האיטלקי, תומאסו פדואה-שיופה.

סירקט סיטי זינקה ב-28%, בעקבות ההצעה של בלוקבאסטר, רשת השכרת הסרטים הגדולה בעולם, לרכישת החברה במחיר של עד 1.35 מיליארד דולר. סירקט סיטי, קמעונית האלקטרוניקה השנייה בגודלה בארה"ב, סובלת מהאטה במכירות. מניית סירקט סיטי איבדה 83% מערכה במהלך 12 החודשים האחרונים. בעקבות ההודעה צנחה מניית בלוקבאסטר ב-11.5%.

ענקית הטכנולוגיה ההולנדית פיליפס נסחרה בעקבות הודעתה כי הרווח הנקי ברבעון הראשון צנח ב-75%, לעומת התקופה המקבילה ב-2007, והסתכם ב-344.2 מיליון דולר. זאת, בעקבות מכירות אחזקותיה בחברת טייוואן סמיקונדוקטור לפני כשנה, והירידה במחירי מכשירי הטלוויזיה בארה"ב.

בנק וואקוביה, הרביעי בגודלו בארה"ב, דיווח על הפסד בלתי צפוי של כ-393 מיליון דולר בעקבות מחיקות מאחזקות ניירות ערך מגובי משכנתאות וחתך את הדיווידנד שלו וצפוי לגייס 7-6 מיליארד דולר ממשקיעים חיצוניים. לדברי מקורות, תנאי העסקה טרם גובשו סופית, אך קבוצת משקיעים צפויה לרכוש מניות במחיר 24-23 דולר - הנחה של 15% על מחיר המניה של וואקוביה עם הסגירה ביום שישי.

הבנק, שאיבד כ-10% במסחר היום, גרר לירידות את הבנקים המובילים בארה"ב- ג’יי פי מורגן, בנק אוף אמריקה וסיטי.

ספקית שבבי המולטימדיה די.אס.פי.ג’י הודיעה כי תפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2008 ב-2 במאי, לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק.

טבע נחלשה בכ-1% ומחקה את העליות שרשמה ביום שישי בעקבות החלטת בית המשפט האמריקאי ביום שישי לאפשר לחברה לשווק באופן בלעדי במשך 180 יום את הגרסה הגנרית לריספרדל של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

בין המניות הישראליות שנסחרו במגמה שלילית בוול סטריט: מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי, אלווריון, מניית יצרנית שבבי המולטימדיה, צורן, המשיכה במגמה השלילית לאחר שאיבדה כ-12% ביום שישי בעקבות הורדת המלצה; מניית יצרנית התרופות טבע; מניית יצרנית ציוד התקשורת, אודיוקודס ומניית יצרנית ציוד תקשורת הסלולרי, סרגון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully