וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנג'ל ושמו שלמה נחמה: השקיע ב-14 חברות סטארט אפ ובעל עניין ב-28 גופים כבעלים או כדירקטור

גיא גרימלנד

15.4.2008 / 7:35

יו"ר בנק הפועלים לשעבר השקיע באחרונה גם בחברת סטורווייז שגייסה 19 מיליון דולר

בחברת ONLINE-IVC, העוסקת במחקר, מציינים כי נחמה הצטרף לגיוס לצד הקרנות גריילוק, בסמר, ליהמן ברדרס וסקויה. בחברה מושקעים גם יגאל אהובי ופויו זבלדוביץ'.



מבדיקת TheMarker עולה כי נחמה השקיע עד כה בלא פחות מ-14 חברות טכנולוגיה ישראליות. מדובר בחברות מכל מיני תחומים, בהם אינטרנט, תוכנה ואנרגיה נקייה. חלקן לא פורסמו כלל, אך שבע מהן כן.



לפי ONLINE-IVC, מדובר בסטורווייז, המפתחת פתרונות לדחיסת מידע בזמן אמת; אולאופמי ((Allofme, ששואפת לאחד את כל נכסיו הדיגיטליים של המשתמש אל תוך רצף זמן כרונולוגי יחיד; C.En, שמפתחת טכנולוגיה המאפשרת הנעת כלי רכב באמצעות מימן (לחברה שותף גם ד"ר יעקב שיינין); חברת דיונה בלו (Dyuna Blue), המפתחת פלטפורמת שיתוף המאפשרת חיבור בין עולמות תוכן דיגיטליים אינטרנטיים; חברת E.E.R, שמטפלת בפסולת רדיואקטיווית ורפואית; חברת נוקונומי (Nuconomy), המפתחת מערכת תוכנה המאפשרת ניתוח מידע על המשתמשים בצורה המותאמת אישית לכל אתר; וסיטו (Seetoo), לשעבר לינקי, המפתחת טכנולוגיה המאפשרת לשני משתמשים לצפות יחד בסרטוני וידיאו באופן סימולטני בחדר צ'ט.



נחמה לא מסתפק בהשקעות בסטארט-אפים בלבד, ופעילותו הפיננסית נוגעת גם לאפיקים אחרים. לפי רשם החברות, הוא משמש כבעלים חלקי או כדירקטור ב-28 גופים שונים, בהם אשד רמת אילן פיננסים והשקעות; בית משותף בשדרות ח"ן 30; זניט סולר; חדש חברה למסחר; חברת לאק טיים; מיסף כחול לבן החזקות; סימולטור; קרן בלומסברי; ש.ת.ל שיווק תרופות; ת.מ.א נכסים; וכמובן הקרן שלו - שלמה נחמה השקעות.



נחמה אוהב לשתף פעולה עם עוד אנג'ל סדרתי: יוסי ורדי. לא מדובר בסכומים גדולים במיוחד. ורדי ונחמה פועלים כמשקיעי סיד - משקיעים בחברות בתחילת דרכן. לרוב ההשקעות נאמדות במאות אלפי דולרים, רק כדי להתחיל ולהניע את העסק אצל יזמים טכנולוגיים שורדי מאמין בהם, ונחמה מצטרף אליו כמשקיע פיננסי. בינתיים השניים השקיעו יחד בשלוש חברות סטארט-אפ - אולאופמי, סיטו ונוקונומי.



הקשר עם יוסי ורדי



הקשר בין ורדי לנחמה החל לפני שנים. נחמה היה זה שהוביל את אריסון השקעות לבצע השקעה במיראבליס, מפתחת תוכנת ICQ של יוסי ורדי, כשזו היתה בתחילת דרכה. למרות העבר הפיננסי העשיר של נחמה, הוא קרוב לתחום הטכנולוגיה וההנדסה. נחמה הוא מהנדס בהשכלתו, בעל תואר בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון.



אי אפשר שלא להזכיר עוד אנשי עסקים בכירים שעוסקים בהשקעות בחברות סטארט-אפ צעירות כחלק ממדיניות פיזור ההשקעות שלהם. חלקם היו אנשי היי-טק בעברם. בין השאר מדובר ביגאל אהובי, דייוויד אסיה, טל ברנוח, ד"ר שמעון אקהויז, ד"ר גיורא ירון, רוני ענב, עודד פדרבוש, גיא גמזו, יאיר גולדפינגר, יוסי גרוס, שלמה קרמר, משה מזרחי, לואיס פל, אריה סקופ, ג'ף פולבר, ליאון רקנאטי, אבי שקד, סאם סומח, ריי סטאטה, אילון תירוש, רוני צארום, זוהר זיספאל ורון צוקרמן.



איך פונים לאנג'לים?



לפנייה לאנג'לים יש אלמנטים השונים ויש אלמנטים הדומים לפנייה לקרנות הון סיכון. האנג'לים מתחלקים לשתי קבוצות: למשקיעים הפרטיים הפיננסיים ולמשקיעים שהם בעלי רקע טכנולוגי. נחמה שייך לקבוצה הראשונה, ולכן התרומה שלו מתבטאת בכסף שהוא משקיע בחברה ובפתיחת דלתות ויצירת קשרים בעולם העסקי. האנג'לים של הקבוצה השנייה יכולים לסייע גם בהכוונת החברה ברמה הטכנולוגית.



כיצד לפנות אליהם? נדירים המקרים בהם אנג'לים בוחרים להשקיע על סמך מצגת שנשלחה בדואר אלקטרוני או כתוצאה מפגישה עם יזמים שמעולם לא הכירו. הכלל הוא לנסות ולמצוא גוף שלישי שמכיר את שני הצדדים ושיידע לחבר ולהיות גורם מתווך אמין, שמצד אחד האנג'ל סומך עליו ומצד שני היזמים בוטחים בו. ונקודה אחרונה לסיום: קשה מאוד לקבל השקעה מקרן הון סיכון. לפני כמה חודשים ציין שי צור, מנהל השקעות בגיזה, כי הסיכוי לכך דומה לסיכוי לסיים קורס טיס. גם קבלת השקעה מאנג'לים היא אירוע נדיר. הם מוצפים בפניות, ולכן החוכמה היא לאתר את אנשי סודם של האנג'לים, שאחראים על הבאת העסקות, ולנסות להגיע דרכם לאנג'לים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully