וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה של תל אביב תפתח את יום המסחר לאחר היציבות שנרשמה אתמול ובצל הירידות בוול סטריט אמש

טל לוי

15.4.2008 / 7:50

כי"ל- הכוכבת של השנה עד כה - תמשיך לרכז עניין

מעבר לים, הסתיים המסחר בירידות שערים: מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% וננעל ברמה של 2,275 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.2% וננעל ברמה של 12,302 נקודות. מדד S&P 500 השיל 0.3% וננעל ברמה של 1,328 נקודות.



הטריגר לחולשה הם דבריהם של בכירים בנק הפדרלי של ארה"ב ובאירופה כי משבר האשראי העולמי טרם הגיע לסיומו. בכנס קרן המטבע הבינלאומי אמר שר האוצר האמריקאי פולסון, כי שנת 2008 תהיה קשה יותר לכלכלה העולמית וכי "עלינו לצפות לעוד מהמורות".בנק ההשקעות גולדמן סאקס טען כי הסימנים הראשונים לרווחי החברות האמריקאיות בתחילת השנה הם "איומים ונוראים", ויביאו להמשך הירידות בשוקי המניות בשבועות הקרובים.



עוד בעולם, מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר בשיא, ומחירו בלונדון חצה לראשונה את רף 110 דולר לחבית, על רקע הערכות כי צפוי ביקוש מוגבר לאנרגיה לקראת עונת חופשות הקיץ בארה"ב, צרכנית הנפט הגדולה בעולם. , הודיעה ברזיל על גילויו של מאגר נפט חדש מול חופיה, אשר עשוי להתברר כשדה הנפט השלישי בגודלו בעולם.



ואצלנו, נגיד בנק ישראל אמר אתמול בכנס "פורבס" כי המשק הישראלי צפוי להציג השנה צמיחה מכובדת של 3.2% שאמנם מעט פחות נוצצת מצמיחה של יותר מ-5% בשנים האחרונות אולם עדיין מדובר בממוצע השנתי של ישראל ב-25 השנים האחרונות.



היום בשעה 18:30 צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן - הנחשב לאחד הפרמטרים החשובים בהם מתחשב בנק ישראל בבואו לקבוע את גובה הריבית במשק.



הכוכבות הגדולות של הבורסה מתחילת 2008, כימיקלים לישראל, והחברה האם שלה, החברה לישראל, יימשיכו לרכז עניין. מנגד, ירכזו גם הבנים עניין ובמיוחד בנק הפועלים לאחר שבלידר שוקי הון העריכו כי הבנק ימשיך למחוק עוד מאות מיליוני דולרים בעקבות השקעתה של החברה בארה"ב. מניית הבנק איבדה כבר כמעט שליש מערכו מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully