וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה הסתיים בעליות

טל לוי

15.4.2008 / 18:15

מדד המעו"ף הוסיף לערכו 1.3% ות"א 100 עלה ב-1.2%. מדד מניות הבנקים טיפס ב-1.7% ומדד מניות הנדל"ן זינק מעלה ב-4%

המסחר בתל אביב הסתיים היום בעליות שערים: מדד המעו"ף הוסיף 1.3% וננעל ברמה של 1,062.56 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 1.2% וננעל ברמה של 986.64 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקלים. מדד מניות הנדל"ן הוביל את העליות והוסיף 4%. בין מניות הנדל"ן שזינקו ניתן למצוא את גזית גלוב ואפריקה ישראל.

הכוכבת הגדולה של הבורסה מתחילת 2008, כימיקלים לישראל, ממשיכה לרכז את מחזור המסחר הגבוה ביותר יחד עם החברה האם, החברה לישראל. כי"ל והחברה לישראל הן שתי המניות היחידות במדד המעו"ף שהניבו תשואה חיובית מתחילת השנה: החברה לישראל הוסיפה יותר מ-11% וכי"ל מסכמת עלייה של 30% מתחילת 2008. בבנק ההששקעות UBS העלו אתמול את מחיר היעד למניית ענקית האשלג פוטאש. בבנק ההשקעות מריל לינץ' העלו היום את מחיר היעד למניה ל-75 שקל - 21% מעל מחירה של המניה בשוק. ההמלצה נותרת על "קנייה". עוד במגזר הכימיה, עליות נרשמו גם במניית מכתשים אגן, שריכזה את המחזור השני בבורסה (207 מיליון שקל). בשוק מספרים כי בכירי מכתשים אגן נפגשו היום בלונדון עם משקיעים זרים ומחר הם עתידים לנסוע לניו יורק. במהלך הפגישות הוצגה מצגת למשקיעים בה דובר על רבעון ראשון חזק לחברה. טבע נסחרה ביציבות.

מדד מניות הבנקים הוסיף 1.7% בהובלת בנק לאומי ובנק הפועלים. בלידר העריכו אתמול כי הבנק ימשיך למחוק עוד מאות מיליוני דולרים בעקבות השקעתה של החברה בארה"ב. מניית הבנק איבדה יותר מ-30% מתחילת השנה. בנק דיסקונט נסחרה על רקע כוונתו של בעל השליטה בבנק, מתיו ברונפמן, למכור 10%-15% מאחזקתו בבנק בחודשים הקרובים. ברונפמן צפוי לרכוש בקרוב את חלקו של רובין שראן בבנק ובסך הכל להחזיק ב-26%. לברונפמן יש אופציה לרכוש את עוד 25% מהבנק תמורת 1.25 מיליארד שקל כלומר לפי שווי של כ-5 מיליארד שקל לבנק. כיום נסחר דיסקונט לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל, כך שהאופציות שקיבלה הקבוצה מהמדינה משקפות רווח של 900 מיליון שקל.

מניית בית ההשקעות ספרינט הוסיפה 21% במחזור דל לאחר שנודע כי בית ההשקעות גילאון שבשליטת ארקדי גאידמק ימכור את אחזקתו בספרינט בפרמיה של 40% מעל המחיר בשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully