וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב הצמוד על המכונית של תמר יונה

גיא ליברמן

15.4.2008 / 10:24

מה היתה ההצעה הגבוהה ביותר עבור מכוניתה של תמר יונה, ג'יפ פורשה קאיין מודל 2006? ■ מי היה כוכב הכנס שנערך אתמול במלון שרתון סיטי טאוור ברמת גן? ■ כיצד התרחשה התפנית במאבקם של ארגוני הסביבה נגד פרויקטים של רכבת ישראל? ■ למה נהנה אילן שילו

מכוניתה של תמר יונה, אשתו של בועז יונה, נמכרה בהליך התמחרות, כחלק מהליכי פשיטת הרגל של בני הזוג. מדובר בג'יפ פורשה קאיין מודל 2006, ששוויו הוערך על ידי כונסי הנכסים בסכום של 543 אלף שקל. אך המציאות שונה מהערכות השמאים - וההצעה הגבוהה ביותר שניתנה היתה 405 אלף שקל בלבד, והיא זו שנתקבלה.



כמו דברים רבים הקשורים בימים אלה בבני הזוג, גם הליך מכירת הרכב לא התנהל ללא תקלות. כמה שעות לאחר המועד האחרון הרשמי להגשת הצעות, הגיעה לידי עו"ד מיכאל רוהר, שקיים את תהליך ההתמחרות, מעטפה נוספת ובתוכה הצעת מחיר. הסכום בהצעה זו היה 425 אלף שקל - גבוה ב-20 אלף שקל מההצעה הזוכה. אולם רוהר לא הסכים לקבלה בשל עיקרון סופיות ההתמחרות.



עורכי דינה של תמר יונה, רון סמוראי וזוהר כחלון, הגישו בשמה בקשה לקבל את ההצעה הגבוהה: "הפער בין ההצעות גבוה דיו להצדיק את קבלת ההצעה המאוחרת", טענו השניים. ואולם בית המשפט המחוזי בירושלים, שנדרש לסוגייה, דחה את הבקשה. המכונית נרכשה על ידי בעליה של אחת מחברות האבטחה הגדולות בישראל.



הפלאש של סטף



בנקאים, אנשי שוק ההון, אנשי בנק ישראל ושר אוצר אחד נכחו אתמול בכנס שערך מגזין "פורבס" במלון שרתון סיטי טאואר ברמת גן. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר השתדל להרגיע את החששות הנפוצות באחרונה ואמר כי לישראל נכונה צמיחה "מכובדת", ושר האוצר רוני בר-און ניצל את הבמה כדי לתקוף את יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שיוזם מהלך להקמת מועצה כלכלית-חברתית.



הכנס נערך בסימן 60 שנים למדינת ישראל ובקהל הסתובבו שחקנים מחופשים לחלוצים ולדמויות היסטוריות כדוד בן גוריון והרצל. אולם



כוכב האירוע היה, ללא ספק, התעשיין סטף ורטהיימר, שסיפק נאום קליל, משעשע ופשוט, שבו קרא לממשלה להשקיע בחינוך ודיבר על אזלת ידה בכמה וכמה תחומים. גם הצלמים לא חסכו מאמצים, ועם כניסתו של ורטהיימר מיהרו כולם להבזיק לעברו. עד כדי כך התאמצו, עד שמנכ"ל פורבס ישראל נאלץ להפסיק את נאומו באמצע, עד יעבור פלאש.



בהפסקה נהרו האורחים לכיוונו של ורטהיימר, ולכולם בקשה אחת: ללחוץ את ידו. ורטהיימר הצליח בכל זאת להקדיש כמה שניות לכל אחד. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו היה הנואם האחרון, ובנאומו דיבר על הצורך להשיג צמיחה גבוהה ולערוך רפורמות. כאשר שאל נתניהו את הקהל מהי הרפורמה החשובה ביותר, צעק מישהו מהקהל "להחליף את אולמרט". נתניהו, שניכר כי היה מרוצה מהתשובה, חייך ואמר כי מדובר ברפורמה בתחום הנדל"ן.



למרות הפאנלים הרבים שנערכו בכנס, שיחת היום היתה דווקא המזון בכנס, או ליתר דיוק היעדרו: ארוחת הצהריים תוכננה לשעה שלוש, ועד אז הסתפקו האורחים הרעבים בקפה בלבד, שדווקא הוגש בשפע.



דוברת עוברת



תפנית מפתיעה במאבקם של ארגוני הסביבה נגד פרויקטים של רכבת ישראל: לירן גורדון, מי שליוותה בארבע השנים האחרונות את החברה להגנת הטבע כדוברת וכחברת הנהלה, מונתה השבוע רשמית לתפקיד דוברת רכבת ישראל. גורדון תעבוד ברכבת לצדו של משרד יחסי הציבור מוטי שרף, ותידרש בקרוב להתמודד עם מתקפות מצד עמיתיה לשעבר מקרב שוחרי הסביבה - ובעיקר נגד פרויקט החשמול, שאת המאבק בו הובילה החברה להגנת הטבע. גורדון שימשה בעבר כיועצת התקשורת של שר התשתיות לשעבר יוסף פריצקי וכדוברת משרד התשתיות, ותחליף בתפקיד את מלי כהן-ברייר, שמונתה באחרונה לדוברת חברת הכבלים HOT.



הצד האפל של הביטוח



"תחום הביטוח הוא תחום אפל", הודתה אורלי ירקוני, מנכ"ל חברת ביטוח ישיר, בפני באי ועידת האינטרנט של TheMarker - וזכתה לתשואות הקהל. ירקוני מיהרה להסביר: "בזכות האפשרות לרכוש פוליסות באינטרנט, הכל נהיה יותר ברור".



ואילן שילוח, מנכ"ל חברת מקאן-אריקסון, נהנה לעקוץ את גוגל, במיוחד מאחר שמנכ"ל החברה בישראל, מאיר ברנד, ישב אתו באותו הפאנל: "לא בריא שיש לגוגל 99% משוק החיפוש באינטרנט", אמר ואף צחק על חשבון החברה: "אולי כדאי להכריז עליהם כמונופול".



עוד בוועידת האינטרנט: דן דובנו, כותב הטור "Digital Dan Gizmorama" ברשת CBS, ערך הדגמה משעשעת שנועדה להוכיח את מצבו העגום של תחום המחקר בכימיקלים. דובנו לקח שקית ניילון, לתוכה שפך שמפו, משחת שיניים ומים, ואז סיפר כי בשדה התעופה השקית הזאת היתה מוכרזת כפצצה. הסיבה לכך, הסביר, היא שטרוריסטים נוהגים להשתמש כיום בכימיקלים זמינים. לטענתו, הצורך בכימיקלים זמינים חשוב לעידוד המחקר והסקרנות: "בארה"ב אנשים חושבים שהם יתפוצצו בגלל משחות שיניים ושמפו, וקצת נוזל מבהיל אנשים. גם בישראל יש בעיית חינוך דומה, אולם פחות חמורה מכפי שהיא בארה"ב. אני חושב שזאת אחת הסיבות לכך שהפסקנו להמציא ולחדש. כעת ילדים לומדים כיצד להמציא, אבל הם לומדים לעשות את זה במחשב ולא במוסך או במעבדה עם כימיקלים, שכן הכימקלים הדרושים לא זמינים".



ישראייר מחזקת את שדרות



חברת ישראייר מצאה דרך מקורית להזדהות עם העיר שדרות - הוצאת דיסק הזדהות עם ישראל ועם תושבי שדרות. לשם ביצוע הפרויקט פנתה ישראייר למפיק הבינלאומי לורנס דרמר, שהפיק בעבר אלבומי פלטינה לג'ניפר לופז, גלוריה אסטפן, שר וביבי קינג. דרמר הגיע בשבוע שעבר לישראל יחד עם רעייתו רובין, והשניים החלו לעבוד על הדיסק, שיופץ בארה"ב ובישראל תחת השם "ישראל 60: אנחנו חזקים". בינתיים הוקלט שיר הנושא של הדיסק בביצוע מקהלת ילדי בית הספר היסודי אמי"ת בשדרות באירוע חגיגי שהתקיים בעיר.



עוברים



אבירם בוגין מונה לסמנכ"ל פיתוח העסקי של נענע 10. בוגין ניהל את פעילות השיווק והמכירות של כמה חטיבות קומברס בחו"ל.



רינת בוצין מונתה למנהלת משאבי אנוש בבינת סמך אאוטסורסינג, מקבוצת רד בינת. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת תיקי לקוחות.



אלון סלימן מונה למנהל מכירות בקבוצת קונטאל אוטומציה ובקרה. בתפקידו האחרון כיהן סלימן כמנהל פרויקטים בסימנס.



גלעד עמית מונה לסמנכ"ל בהפניקס. הוא ימשיך לכהן כמנהל אשכול צפון של החברה.



ירון שילה מונה לארכיטקט ראשי לפיתוח מכירות אסטרטגיות ברד תקשורת מחשבים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully