וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר ייחתם הסכם השכר במגזר הציבורי

חיים ביאור

15.4.2008 / 11:11

ההסתדרות ומשרד האוצר השלימו את הניסוח של הסכם השכר הקיבוצי. 700 אלף עובדים יזכו לתוספת של 5% שתיפרס על שלוש שנים

ההסתדרות ומשרד האוצר השלימו את הניסוח של הסכם השכר הקיבוצי במגזר הציבורי; ההסכם מבטיח תוספת שכר של 5% לעובדי המגזר הציבורי והגדלה משמעותית של הפנסיה לגמלאים המקבלים פנסיה תקציבית.

לפי ההסכם, שייחתם מחר בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר, אלי כהן, תוספת השכר ל-700 אלף עובדי המגזר הציבורי, תיפרס על פני שלוש שנים: 1.5% מהתוספת ישולמו רטרואקטיווית מ-1 בינואר 2008, 1.5% ישולמו החל בדצמבר 2008, ו-2% - החל בדצמבר 2009. תוספת השכר שיקבלו השכירים תשולם גם למאות אלפים שפרשו לפנסיה תקציבית; הפנסיה של גמלאים אלה תועלה חד-פעמית ב-5%-12%. לפיכך, בסך הכל יזכו הגמלאים להעלאה של 10%-17%. נוסף על כך, מעתה תשלומי הפנסיה התקציבית לא יהיו צמודים עוד להתקדמות השכר במשק, אלא למדד המחירים המצטבר במשך שנה. ההסכם לא יכלול את אלה המקבלים פנסיה צוברת מקרנות הפנסיה.

בהסתדרות אומרים כי השינוי באופן ההצמדה מייטיב עם הגמלאים ומאפשר עדכון אוטומטי של הפנסיה פעם בשנה (בפברואר, ככל הנראה), לעומת ההצמדה הקיימת להסכמי השכר, הנחתמים רק אחת לכמה שנים. הוסכם כי אם המדד יירד בשנה מסוימת, הפנסיה לא תפחת במקביל, אלא תישאר באותו סכום. בהסכם השכר נקבע כי לא תבוטל דרגת הפרישה המשולמת לעובד ערב פרישתו והמאפשרת את הגדלת הפנסיה ב-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully