וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: לא לחטט בדוא"ל העובדים

חיים ביאור

15.4.2008 / 12:11

בית הדין סירב לקבל כראייה הודעות דוא"ל שהושגו תוך פגיעה בפרטיות העובד



הודעות דואר אלקטרוני שמעסיק השיג תוך פגיעה בפרטיות העובד לא יהיו חלק מחומר הראיות נגד העובד - כך קבע בימים אלה בית הדין האזורי לעבודה בנצרת.



מהחלטת השופט חיים ארמון עולה כי האגודה החקלאית השיתופית אפיקי מים חששה כי עובד שהועסק בה, רני פישר, מפעיל מתוך משרדיה עסק פרטי תוך שימוש בציוד שלה.



במאמץ לבסס חשד זה, החברה החליטה לעשות שימוש בתכתובת דואר אלקטרוני של העובד שנמצאה במחשבו ובפח האשפה שלו.



פישר הגיש תביעה נגד החברה באמצעות עו"ד ורד רם, בה טען כי הכניסה לדואר האלקטרוני במקום העבודה היא פגיעה בפרטיות ולכן אין להתיר אותה. האגודה החקלאית טענה, באמצעות עו"ד יוסף משיח, כי התכתובת של העובד שנשמרה על המחשב היא רכוש שלה, וכי היא רשאית לעשות בו שימוש.



השופט ארמון קבע כי "במקורותינו הוכרה הזכות לפרטיות כערך מוגן. סוגיית איגרותיו של אדם זכתה להגנה מיוחדת בתקנה שמטילה סנקציה עונשית. חכמינו קבעו שיש להטיל חרם על כל מי שקורא באיגרתו של הזולת בלא ליטול ממנו רשות". עוד קבע השופט כי תכתובת הדואר האלקטרוני עשויה להכיל מידע אישי אודות בעל התיבה, מידע אשר אינו מעוניין לגלותו לכלל הציבור ואף לא למעביד. לפיכך, ניתן לראות במשתמש ברשת כבעל ציפייה סבירה לפרטיות וניתן להניח כי הוא מעוניין למנוע הגעה לתוכן התכתובת האלקטרונית שלו - זאת כל עוד לא ויתר על כך במפורש.



"לפיכך", הוסיף השופט, "אם יש ממש בחשדות המעביד, סביר להניח שיוכל לבסס את טענותיו גם באמצעות ראיות שלא הושגו תוך פגיעה כה חמורה בפרטיות העובד". (עב' 1158/06; עב' 1027/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully