וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינץ' מקוון: סרטון שדלף לרשת חשף אירוע בו היכו נערות את חברתן מפני שחשדו שהשמיצה אותן במייספייס

קפטן אינטרנט

15.4.2008 / 12:42

אביה של הנערה: "מבחינתי, מייספייס היא סמל הרשע"



שש נערות מבקשות נקמה



שש נערות מפלורידה צילמו את עצמן באחרונה כשהן מכות באכזריות את חברתן לכיתה. הן היו כל כך גאות במעשה עד שרצו להעלות את הסרטון לרשת כדי לבדר את כולנו. 30 דקות הן חבטו בפניה ובגופה עד שאיבדה את הכרתה. על פי הדיווחים, הנערה המוכה פירסמה באתר מייספייס עלבונות כלפי הנערות האחרות, והן ביקשו נקמה. אחת מהן שידלה אותה לבוא אל ביתה, ושם ארבו לה כל האחרות, ואתן שני נערים שצפו במעשה. בסרטון, סיפר השריף המקומי, נשמעת אחת מהן אומרת ברקע: "נשארו רק 17 שניות, תדאגו שזה יהיה טוב". למרבה המזל, הסרטון הזה נמנע מאתנו. השמועות על המעשה נפוצו לכל עבר, הנערות נעצרו ויוגשו נגדן כתבי אישום.



הבעיה היא שסרט קצר אחר, שצולם לאחר שהנערה התעוררה מעלפונה, הצליח למצוא את דרכו אל הרשת ואל כלי תקשורת אחרים, באישור המשטרה המקומית. זה סרט קשה מאוד לצפייה, מצמרר ממש, וביוטיוב הסירו אותו בתוך זמן קצר. אולם מאז הוא הועתק אל כל פינה אפשרית, כולל אתר הווידיאו פליקס של תפוז. אביה של הקורבן אמר לכלי תקשורת מקומיים כי הוא זועם על חברות האינטרנט ששידרו את הסרטון. "מבחינתי, מייספייס היא סמל הרשע", אמר.



שודדי הפיראטים



באתר המגזין "PCWorld" דיווחו לפני ימים אחדים כי מיקרוסופט מתכננת ניסוי שתכליתו מאבק בגנבי תוכנה. אלא שהפעם יהיו על הכוונת לא העותקים הגנובים של מערכת ההפעלה חלונות, אלא העותקים הפיראטיים של חבילת אופיס, הכוללת גם את מעבד התמלילים וורד. על פי התוכנית הניסיונית, שתפעל בשלב זה בטורקיה, איטליה, צ'ילה וספרד, יסבלו המעתיקים מחלון קופץ (פופ-אפ) שיתריע כי התוכנה שברשותם אינה חוקית. החלון יקפוץ בכל פעם שהתוכנה תופעל, ויחזור על עצמו כעבור שעתיים. וזה לא הסוף, כי בתום 30 יום תופיע תזכורת ויזואלית, שלא תרפה מהמשתמשים, אך תאפשר להמשיך לעבוד. במיקרוסופט מבטיחים שהתזכורת תיעלם רק לאחר שהתוכנה הפיראטית תוסר ותוכנה חוקית תבוא תחתיה.



זה מעצבן



האתר הטכנולוגי Webware.com הגיש בשבוע שעבר רשימה של עשרה דברים שהבלוגוספירה תמיד תתלונן עליהם, ועוד חמישה שהיא תמיד תשבח. התכוונו שם לבלוגרים אמריקאים, אבל חלק מהפריטים מהרשימה הזאת נכונים כאן, שם ובכל מקום: בראש רשימת המעצבנים צועדת, איך לא, ויסטה, ואילו ברשימת הפרות הקדושות נמצאות אפל, גוגל, לינוקס ופיירפוקס. בינתיים הן יכולות להמשיך ללחך עשב בנחת, אף אחד לא יתקיף אותן.



הבלוגים הטובים של "טיים"



גם ל"טיים" יש רשימה, אבל אצלם זה לא חדש. המגזין הזה נודע בחיבתו לרשימות בעלות טון פסקני, שמצליחות לקבוע טעם ומצוטטות בכל מקום אפשרי ברשת ("50 האתרים הטובים של השנה", "100 הרומנים של כל הזמנים"). הפעם העיתונאי טום מקניקול פירסם רשימה של 25 הבלוגים המובילים. ביומרה, אפילו תוך כדי הטחת עלבון בכל היתר, הוא כותב: "מתוך מיליוני בלוגים על שום דבר, בחרנו את 25 הטובים ביותר שעוסקים במשהו - מפוליטיקה דרך עניינים גלובליים ועד קניות וספורט. וכן, יש לנו גם כמה בלוגים על כלום".



גם ב"איליאדה" היתה אלימות



נעמי אלדרמן, גיימרית וסופרת ("מרדנות", בעברית בהוצאת אופוס), כתבה ב"גרדיאן" ב-10 בחודש: "משחקי מחשב הם איש הקש של החברה שלנו, זה שמאפשר לנו להפגין פאניקה מהניוון המוסרי שפושה בנו". אלדרמן מציינת מחקר של ד"ר טניה ביירון, שבדק השפעות של המדיה החדשה על ילדים, וגילה אפשרויות חדשות של הנאה ולמידה הטמונות במשחקי מחשב. למרות זאת, טוענת אלדרמן את מה שכבר ידוע זה זמן רב: הסיקור התקשורתי מתמקד בפחדים ובדאגות שמעוררים משחקי המחשב, לא בהנאה מהם. "זה נכון", הוסיפה בתמימות, "שבמשחק ?גרנד תפט אוטו 3' הדמות הראשית, קארל ג'ונסון, יורה בדמויות אחרות, גונבת מכוניות ומארגנת סדרה של מעשי סחטנות על ידי בריונים... העולם של ?גרנד תפט אוטו' אכן כולל אלימות ושנאת נשים; אבל זה נכון גם ל'הסנדק' ואפילו, לצורך העניין, ל'איליאדה'".



סיבוב הופעות



משחק המוסיקה "Rock Band", המתחרה המבטיח של "Guitar Hero", ינחת סוף סוף באירופה במאי, כחצי שנה לאחר שיצא בארצות הברית, דיווח אתר המשחקים הישראלי Vgames. המשחק כולל גיטרה, מערכת תופים ומיקרופון, שיאפשרו לקבוצות חברים להרגיש כמו להקת רוק אמיתית. אבל כדאי לעצור את החגיגה: הוא יעלה באירופה לא פחות מ-240 יורו, שהם כ-1,370 שקלים. בארצות הברית, לעומת זאת, הוא עולה כ-170 דולר. מכיוון שהמחירים בארץ נקבעים על פי אירופה, אין טעם לחכות להנחה. למעשה, כאן הוא אפילו אמור לעלות יותר. המשחק מתוכנן לצאת ב-23 במאי ל-Xbox 360, ורק אחר כך, בקיץ, יגיע גם לקונסולות האחרות, הפלייסטיישן וה-Wii. לשם השוואה, "גיטר הירו", עולה בארץ כ-650 שקלים, יותר מכל משחק אחר עד כה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully