וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר האורז שוב בשיא; הרשויות הפיליפיניות יילחמו בסוחרים שיאגרו אורז במטרה להרוויח מהעלייה במחירים

סוכנויות הידיעות

15.4.2008 / 13:24

מחיר האורז זינק לשיא של 22.17 דולר ל-100 ליברות

מחיר האורז, המצרך הבסיסי עבור מחצית מאוכלוסיית העולם, עולה כעת ב-2.2% ל-21.90 דולר ל-100 ליברות. מוקדם יותר נגע מחיר החוזים על האורז למסירה במאי בשיא של 22.17 דולר ל-100 ליברות. מחיר האורז הכפיל עצמו במהלך השנה האחרונה.



בניסיון למנוע מצב שבו סוחרים מנסים לגרוף רווח מעליית המחירים באמצעות אגירה של אורז, פשטו הרשויות הפיליפיניות על מחסנים ועל בתים של סוחרים שנחשדו בהסתרת כמויות מסחריות של אורז. לדברי בכירים בפיליפינים, הסוחרים שיבשו את אספקת האורז למדינה ונקטו בצעדים נוספים בניסיון לשלוט במחירים.



נשיאת הפיליפינים, גלוריה ארויו, הכריזה היום כי הממשלה תנקוט בצעדים נגד "סוחרים חסרי מוסר ושותפיהם לביורוקרטיה". ארויו הוסיפה כי הממשלה "כבר נקטה בצעדים כדי להגן על הצרכנים במדינה מפני עבריינים הסוחרים באורז ואפילו בלחם".



העלייה החדה במחיר האורז הובילה למחסור במזון עבור המוני בני אדם ברחבי יבשת אסיה ותורים ארוכים נוצרו בפיליפינים מחוץ לחנויות שמכרו אורז במחיר שנקבע ע"י הממשלה. ממשלות ברחבי אסיה ניסו בחודשים האחרונים להקל על משבר האורז, מחשש כי משבר המזון הגלובלי יוביל לאי-שקט חברתי, להאצה באינפלציה ולגידול חד בשיעור העוני.



מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, התריע אתמול כי משבר המזון הגיע ל"ממדים של מצב חירום". סין, מצרים, וייטנאם והודו - בעלות למעלה משליש יצוא האורז העולמי - קיצצו השנה את יצוא האורז במטרה להגן על המלאים, על רקע הגידול בביקוש המקומי לסחורה.



ממשלת הפיליפינים הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לרכוש מיליון טון של אורז ולפקח על מכירתו במדינה, במטרה להוריד את המחירים ולהימנע ממתחים חברתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully