וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז על העלייה החדה במדד המחירים לצרכן: "אנחנו בבעיה גדולה ואין מה לעשות חוץ מלחרוק שיניים"

טל לוי

15.4.2008 / 19:44

מעוז: תוך שנה מהיום, הריבית בישראל תעלה ל-4.5%

"האינפלציה הגבוהה אינה בעיה של ישראל בלבד אלא של כל העולם והיא נובעת מעלייה במחירי המזון והאנרגיה בכל העולם, כך שאין מה לעשות חוץ מלחרוק שיניים", אומר מעוז ומציין כי "המצב הזה ימשך כל עוד הריבית בארה"ב נמוכה.



מעוז מדבר למעשה על המלכוד בו מצויה ארה"ב: מצד אחד מעוניין הפדרל ריזרב האמריקאי לתמרץ את הכלכלה במטרה להלחם בהאטה, אולם ירידת הריבית מעודדת אינפלציה כלומר עליית מחירים.



מעוז מדבר על מלכוד דומה שקיים גם בישראל: מצד אחד, הורדת ריבית תחליש את השקל אבל תגרור אינפלציה נוספת ומצד שני העלאת הריבית תרסן את האינפלציה אבל תחזק את השקל. "בנק ישראל לא יכול להעלות ריבית שכן הוא יחזק את השקל ויפגע בהכנסות המדינה ממיסים", הוא אומר. מעוז צופה כי בעוד שנה, צפויה הריבית בישראל לעלות ל-4.5%.



ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, ד"ר מיכאל שראל, אמר כי העלייה החדה במדד המחירים עשויה לשנות גם את ההערכות של בנק ישראל, אשר לאחרונה טען (בניגוד להערכות הראל) כי צפויה האטה בקצב האינפלציה.



"סביר להניח כי בנק ישראל לא יפחית יותר את הריבית בתקופה הקרובה, ואף עשוי להעלות את הריבית בעוד מספר חודשים, אלא אם כן תהיה התחזקות משמעותית נוספת של השקל" כותב שראל "כרגע אנחנו צופים אינפלציה גבוהה יחסית בחודשים הקרובים ומעריכים ששיעור האינפלציה (בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים) יגיע ליותר מ-4.5% לאחר פרסום מדד מאי (בעוד חודשיים).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully