וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו בעליות לראשונה מזה 6 ימים; לונדון עלתה ב-1.3%

ירון הופמן

15.4.2008 / 20:02

אירופה: הבורסות נסגרו בעליות לראשונה מזה 6 ימים; לונדון עלתה ב-1.3%

מנית ענקית המרכולים הבריטית טסקו זינקה ב-7.3%, העלייה החדה ביותר ב-6 השנים האחרונות. רווחי החברה גדלו ב-11% ברבעון הראשון של 2008, לעומת הרבעון המקביל בשנה שקדמה לה, והסתכמו ב-4.2 מיליארד דולר. הנתונים עלו על תחזיות האנליסטים, שצפו רווח של 4.1 מיליארד דולר. כלכלנים טענו כי היום הנוכחי התברך בחדשות טובות, כמו רווחי טסקו, ששיפרו את מצב הרוח בשווקים, אך הם חלוקים ביחס לנתוני הפעילות הכלכלית בניו יורק. חלקם סבור שמדובר בחדשות "מדהימות" אך אחרים ציינו כי מדד האמפייר סטייט טובע בים של נתונים שליליים המגיעים מחופי ארה"ב.



מחיר הנפט הגולמי נגע הבוקר בשיא של 112.48 דולר לחבית, לאחר שאזהרתם של שרי ה-G7 מפני היחלשות הדולר בסוף השבוע והחששות כי המדינות המתועשות לא יצליחו לבלום את ירידת המטבע הובילה להתגברות הביקוש לנפט ככלי גידור מפני אינפלציה.



מניות מגזר האנרגיה הובילו את העליות, בעקבות השיא שנרשם במחיר הנפט. מניית רפסול הספרדית זינקה ב-9.3%, לאחר שדיווחה על מציאת נפט בברזיל מול חופי ריו דה ז'נרו. השדה, שצפוי לספק עד 33 מיליארד חביות נפט, עתיד להיחשב כשלישי בגודלו בעולם. מניית , חברת האנרגיה הצרפתית, עלתה ב-1.3%. מניית בריטיש פטרוליום (BP) עולה ב-1.5% לאחר שפורסם כי קרן ממשלתית סינית רכשה כ-1% מהחברה הבריטית בעבור כמיליארד ליש"ט. מניית רויאל דאץ'-של, יצרנית הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1.5% לשיא של שלושה חודשים.



מניות האנרגיה השאירו בצל את מניות מגזר הפיננסים. מניית עלתה ב-1% לאחר שהבנק השוויצי הודיע על כוונתו לצמצם 10% מכוח האדם בכל סניפי חטיבת ההשקעות ברחבי העולם. מניית בנק HBOS עלתה ב-0.3%. מניית ירדה ב-0.3%. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד ירדה ב-0.8%.



מניית , יצרנית התרופות השנייה בגודלה בבריטניה, עלתה ב-7.1%, לאחר שהגיעה להסכם להסרת תביעה שהגישה נגד חברת רנבאקסי על הפרת פטנט של התרופה נקסיום נגד כיב קיבה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully