וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב עלה ב-0.4% בוול סטריט לרמה של 932 דולר לאונקיה

ירון הופמן

15.4.2008 / 23:08

מתחילת השנה עלה הזהב ב-31% לעומת הנפט שזינק ב-57%

הנפט נסגר היום בשיא של 113.79 דולר לחבית, לאחר עלייה של 1.8% בבורסת הסחורות בניו יורק. במהלך המסחר הגיע מחירו לרמה של 113.93 דולר לחבית. מתחילת השנה עלה הנפט ב-57%, לעומת הזהב שעלה ב-31% בלבד. גם התירס גבר על הזהב בשיעור התשואה בחודשים האחרונים.

אנליסטים מעריכים כי הבהלה לזהב היא תוצאה של הלחצים האינפלציונים שאינם מראים סימני רפיון, למרות הציפיות להתקררות הכלכלה האמריקאית. מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בחודש מארס בשיעור כמעט כפול מהתחזיות, בעקבות התייקרות מחירי הדלק והמזון, לפי משרד העבודה האמריקאי. המדד עלה בחודש שעבר ב-1.1%, לאחר עלייה של 0.3% בחודש פברואר. תחזית האנליסטים היתה לעלייה של 0.6%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי הדלק והמזון, עלה ב-0.2% - בהתאם לתחזיות.



ההימור על הזהב הוא כפול, הימור על היחלשות הדולר ועל המשך העלייה במחירי הסחורות, טוענים כלכלנים. לדבריהם, כל אימת שהדולר מתאושש, העלייה במחיר הזהב נעצרת. עם זאת, העובדה שהעלייה במחירי הזהב לא מדביקה את העלייה במחירי הנפט מצביעה על כך שרוב המשקיעים מעדיפים להשקיע בנפט ובסחורות חקלאיות. ההערכות הן כי בסופו של דבר, ידביק הזהב את עליית יתר הסחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully