וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר ההיי-טק פותח את עונת הדו"חות ברגל ימין: תחזית חיובית של אינטל מקפיצה המניה ב-8% לאחר הסגירה

נמרוד הלפרן

15.4.2008 / 23:48

ירידה של 12% ברווח הרבעוני עקב הוצאות חד פעמיות; צופה עלייה ברווח השולי הגולמי

לפני כשבועיים עבר מפעל אינטל בקריית גת בישראל, לבעלות חדשה - חברת נומוניקס (Numonyx), מיזם משותף של אינטל ושל ענקית השבבים האירופית ST מיקרו. באותה עת, הודיעה אינטל כי תרשום הוצאה חד פעמית בסך 300 מיליון דולר ברבעון הראשון בעקבות העברת נכסים לידי נומוניקס.



בחודש שעבר, הורידה אינטל תחזית שולי הרווח הגולמי לרבעון הראשון, מ-56% ל-54% בעקבות רמת מחירים נמוכה מהצפוי של שבבי פלאש מסוג NAND, המשמשים כשבבי זיכרון במצלמות דיגיטליות ובנגני מדיה.



מנכ"ל אינטל, פול אוטליני, אמר בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" מוקדם יותר השבוע כי ענקית השבבים, אשר יצאה לפני שנתיים משוק השבבים למכשירי טלפון סלולרים, מתכוונת לחזור לשוק זה. לדבריו, אינטל מתכננת להתמקד בשוק השבבים לדגמי סלולר יקרים המאפשרים גלישה באינטרנט, ולפנות רק ל-10% עד 20% מדגמי הסלולר המתקדמים ביותר.



מגזר השבבים נפגע בשנה האחרונה מירידה במחירי שבבי NAND ושבבי DRAM המשמשים במחשבים אישיים. יצרנית השבבים הדרום קוריאנית סמסונג אלקטרוניקס רשמה ירידה של 6% ברווחיה בשנת 2007, וחברת AMD (סימול AMD), מתחרתה הקטנה של אינטל בשוק השבבים למחשבים אישיים, הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לפטר 10% מכוח העבודה עד חודש ספטמבר.



AMD צפויה לפרסם את תוצאותיה הרבעוניות ביום חמישי, ולפי תחזית האנליסטים תרשום הפסד של 48 סנט למניה על הכנסות של 1.53 מיליארד דולר.



חשדות להפרת חוקי ההגבלים העסקיים



במהלך הרבעון החולף עמדה אינטל במוקד של חקירות רשויות הגבלים עסקיים נגדה בכל באירופה, ארה"ב ואסיה. בחודש פברואר פשטו נציגי רשות ההגבלים העסקיים של הנציבות האירופית על משרדי אינטל בגרמניה במסגרת התרחבות חקירת חשדות כי החברה ניצלה את מעמדה המוביל בשוק בכך שהציעה הנחות משמעותיות ליצרנים בתנאי שירכשו את מרבית, אם לא כל, רכיבי העיבוד מאינטל. וכן חשדות כי אינטל שילמה ליצרנים בתמורה לכך שהם ידחו או יבטלו השקעה של מוצרים המבוססים על שבבים של AMD.



במקרה שחקירת הנציבות האירופית תעלה כי אינטל אמנם הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים ביבשת, יכולה הנציבות להטיל על החברה קנס בשיעור של עד 10% מהכנסותיה השנתיות של ענקית השבבים, או עד כ-3.8 מיליארד דולר.



מעבר לאוקיינוס האטלנטי, פתח התובע הכללי של מדינת ניו יורק בחודש ינואר בחקירת חשדות כי אינטל לחצה על לקוחותיה להימנע מרכישת מוצרים של מתחרתה הקטנה AMD, והפרה בתוך כך את חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב.



חששות ממיתון



בחודשים האחרונים גברו ההערכות כי שקיעה אפשרית של כלכלת ארה"ב במיתון והאטה בצמיחה הגלובלית עלולות לפגוע גם בשוק השבבים, ויו"ר אינטל, קרייג בארט, התייחס לכך במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בחודש ינואר. באותה עת, העריך בראט כי כלכלת ארה"ב אינה צפויה לשקוע במיתון, אלא רק לסבול מהאטה מחזורית, וכי במונחי עולמיים ישנם סימנים מועטים להאטה.



באותה עת גם קרא בארט לממשל האמריקאי להגדיל את ההוצאות על מחקר ופיתוח ולהגביר את החינוך למדעים, לנוכח התחרותיות הגוברת בשוק העולמי. "אני עדיין מאוד מודאג, ארה"ב חייבת להתעורר", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully