וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

שמואל שוסטר

16.4.2008 / 0:24

מדד נאסד"ק מוסיף 0.5% לרמה של 2,286 נקודות. מדד דאו ג’ונס עולה ב-0.5% לרמה של 12,363 נקודות. מדד S&P 500 מתחזק ב-0.5%

בסיומו של יום הפכפך ננעלו המדדים בוול סטריט בעליות שערים קלות. העלאת תחזית של ג'ונסון אנד ג'ונסון ל-2008 ומיזוג הענק בענף התעופה האזרחית בארה"ב, הצליחו להאפיל על הדוחות השליליים של יצרנית הנעליים קרוקס ונתוני המקרו השלילים.

מדד נאסד"ק מוסיף 0.5% לרמה של 2,286 נקודות. מדד דאו ג’ונס עולה ב-0.5% לרמה של 12,363 נקודות. ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.5% לרמה של 1,334 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.067% לרמה של 3.57%.

נתוני המכירות הקמעוניות ברשתות הגדולות בארה"ב מצביעים על עלייה שבועית של 1.8%, לעומת עלייה של 0.2% בלבד בשבוע שעבר.

כשעה לפני הפתיחה פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש מארס, שהצביע על עלייה של 1%, נתון גבוה מתחזיות האנליסטים שצפו עלייה של 0.5%.

מחיר הנפט הגולמי נגע היום במחיר של 114 דולר לחבית, על רקע סגירת מתקנים במקסיקו בעקבות תנאי מזג אוויר קשים - ולאחר שאזהרתם של שרי ה-G7 מפני היחלשות הדולר בסוף השבוע והחששות כי המדינות המתועשות לא יצליחו לבלום את ירידת המטבע, הובילו להתגברות הביקוש לנפט ככלי גידור מפני אינפלציה.

לאחר שהסכים להירכש על ידי בנק ג’יי.פי מורגן צ’ייס תמורת 10 דולרים למניה בעקבות הגעתו לסף כינוס נכסים בחודש שעבר, הודיע בנק ההשקעות הקורס בר סטרנס על נפילה של 79% ברווחיו ברבעון הראשון של 2008 בדיווח שהגיש לרשות ני"ע האמריקאית (SEC). מקורה של הירידה ברווחים בנפילה חדה בפעילות המסחר והברוקראז' של הבנק, בעקבות משבר האשראי.

דלתא איירליינס חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, הסכימה לרכוש את נורתווסט איירליינס (סימול NWA), חברת התעופה החמישית בגודלה בארה"ב, תמורת יותר מ-3 מיליארד דולר. אם ייצא לפועל המיזוג, העומד בפני שורה של מכשלות רגולטריות והתנגדות מצד איגודי העובדים, הוא ייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם, במונחי כמות נוסעים.

עונת הדו"חות החלה בוול סטריט לפני מספר ימים, עם פרסום דוחותיה של יצרנית המתכות אלקואה יצרנית מוצרי הטיפוח והבריאות ג’ונסון אנד ג’ונסון, דווחה לפני פתיחת המסחר על רווח שח 3.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008 - גידול של 40% מרווח של 2.5 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

יצרנית השבבים אינטל מזנקת בכ-8% לאחר סיום המסחר בעקבות דו"חות מצויינים.

מניית יצרנית הכפכפים הצבעוניים קרוקס צנחה ב-43% - הנפילה היומית החדה מעולם - בעקבות אזהרת רווח חמורה של החברה והודעתה על סגירת מפעל בקנדה ופיטורי 600 עובדים על רקע ירידה בהזמנות לכפכפיה. החברה הורידה את תחזית המכירות לרבעון הראשון של השנה לטווח של 200-195 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של החברה למכירות של 225 מיליון דולר. קרוקס צופה כעת לרשום רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 13-8 סנט למניה ברבעון הראשון, לעומת תחזית קודמת של החברה לרווח של 46 סנט למניה.

מניית חברת הביוטכנולוגיה פלוריסטם (סימול PSTI) נחלשה בכ-11.5% לאחר שזינקה אמש בכ-30%, לאחר שהחברה הודיעה על יתרון סטטיסטי במחקר פרה-קליני במודל של מחלת MS (מולטיפל סקלרוזיס - Multiple sclerosis).

מנייתה של יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי איירספן (סימול AIRN) - מתחרתה הגדולה של אלווריון נפלה ב-15.8% לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2008. בעקבות הורדת התחזית, סבלה גם מניית אלווריון ממגמה שלילית.

חברת המודרניזציה למערכות מחשב, בלופניקס הודיעה על הסכם שנחתם עם חברת מערכות מידע יפאנית, בהיקף של מיליון דולר.

מניית טאואר סמיקונדוקטור נסחרה על רקע שיתוף פעולה עם חברת קאנסטה בייצור של חיישנים ייחודיים, המספקים תמונות תלת-מימדיות והמיוצרים בתהליך ייצור סטנדרטי אשר מוזיל משמעותית את עלות המצלמות התלת-מימדיות, עבור מגוון יישומים.

ייצור החיישנים, הנמצא כעת בשלבי ביקורת סופיים, יתבצע במפעל 2FAB של טאואר, תוך שימוש ביכולות הייחודיות שפותחו בטאואר בתחום CMOS Image Sensors בתהליך 0.18 מיקרון, המקנות יתרונות הן בעלויות והן בביצועים.

רדקום ספקית פתרונות לניטור ולבדיקה של רשתות תקשורת, נסחרה על רקע קו אשראי של 2.5 מיליון דולר שקיבלה מפלנוס, קרן ההלוואות לחברות טכנולוגיה מקבוצת ויולה פרטנרס.

עם המניות הישראליות שנהנו מעליות שערים בוול סטריט ניתן למנות את מנייתה של חברת הטכולוגיה נייס, את מניית יצרנית ציוד הבדיקה למעגלים מודפסים ומסכים שטוחים אורבוטק, את מניית יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט ואת מניית יצרנית ציוד התקשורת אורכית.

מנגד, ניתן למנות את מנייתה של יצרנית התוכנות לניהול מרכולים ריטליקס את מניית יצרנית גלולת הצילום גיוון אימג’ינג, ואת מניית מלנוקס, שסובלות מהמגמה השלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully