וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש טלקום צפויה להודיע השבוע על סגירת מיזם קונסרט ופיטורי 2,500 עובדים

דפנה מאור

14.10.2001 / 16:29

סגירת המיזם תעלה ל-BT במחיקה של יותר מחצי מיליארד דולר - אך תסלול הדרך לספין אוף של חטיבת הסלולר

בריטיש טלקום צפויה להודיע ביום שלישי על פירוקו של מיזם קונסרט, המשותף לה ול-AT&T. סגירת קונסרט תביא לפיטורם של כ-2,500 עובדים. כך דיווחו עיתוני סוף השבוע בבריטניה.

קונסרט, המספק שירותי תקשורת בינלאומיים למגזר העסקי - כולל ספקי שירותי אינטרנט ושיחות בינ"ל, מעסיק 5,900 עובדים ב-60 מדינות בעולם. המיזם נועד להפוך את BT לחברה בעלת נוכחות בינלאומית, אולם נתקל בתחרות קשה שפגעה ביכולתו להגיע לרווחיות.

מאז הקמת קונסרט בינואר 2000, השקיעו AT&T ובריטיש טלקום למעלה ממיליארד דולר בחברה ותיכננו להשקיע 3 מיליארד דולר נוספים במהלך חמש השנים הבאות. בריטיש טלקום כבר הודיעה שתספוג הפסדים "משמעותיים" בעקבות סגירת קונסרט, ולפי הערכות היא עלולה לרשום מחיקות של כ-700 מיליון דולר בגין קונסרט והשקעות נוספות.

אולם, ייתכן כי הסרת הנטל הכספי הכבד של תפעול קונסרט תאפשר ל-BT להתפנות לעסוק בשינוי מבני חשוב יותר: פיצולה של החברה לשתיים - חברת הסלולר O2 (לשעבר Cellnet), ול-BT, המספקת שירותי טלפוניה קווית.

הספין אוף של O2 נעשה כחלק ממאמץ ארגון מחדש מאסיווי שעורכת BT בניסיון להתייעל ולהקטין את נטל חובותיה. O2 תקבל עליה פחות מ-2 מיליארד ליש"ט (2.9 מיליארד דולר) מחובות החברה האם כחלק מההפרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully