וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על בד מתרחבת לאירופה; במשא ומתן מתקדם לרכישת חברה גרמנית ב-7.5 מיליון יורו

שלומי גולובינסקי

24.10.2001 / 16:50

החברה הנרכשת היא יצרנית המטליות הלחות הגדולה בגרמניה; סיימה את המחצית הראשונה עם מכירות של 29 מיליון מארק גרמני

יצרנית המטליות הלחות חברת על בד , שבשליטת קיבוץ משואות יצחק, מתרחבת לאירופה. היום מודיעה החברה כי היא במשא ומתן מתקדם לקראת רכישת השליטה (65%) בחברה גרמנית תמורת 7.5 מיליון יורו. לעל בד אופציה למימוש, בתום 5 שנים, לרכישת יתרת המניות. סך הרכישה של כל החברה הגרמנית תנוע בין 12 ל-14.5 מיליון יורו, בכפוף לתוצאות הכספיות שיושגו בשנים הקרובות.

החברה הנרכשת היא יצרנית המטליות הלחות הגדולה בגרמניה. החברה צומחת בקצבים מהירים ביותר: את שנת 1999 היא סיימה עם מכירות של 20 מיליון מארק גרמני, ב-2000 הוכפלו המכירות ל-40 מיליון מארק גרמני. את המחצית הראשונה של 2001 סיימה החברה עם מכירות של 29 מיליון מארק גרמני.

לחברה הנרכשת לקוחות מרכזיים בשוק הגרמני, בהן רשתות שיווק גדולות, ופעילות עניפה בתחום ה-PRIVATE LABEL בגרמניה, צרפת, הולנד ושווייץ. לחברה מוצרים בתחום התינוקות, הניקיון והקוסמטיקה, והיא החברה הגדולה באירופה לייצור נייר טואלט לח. בנוסף, לחברה לקוחות שהן חברות רב לאומיות המשווקות את המוצרים תחת המותג שלהן.

אמנון ברודי, מנכ"ל על בד, מוסר כי החברה גיבשה, בשיתוף עם חברת טריגר, עוד בשנה שעברה, אסטרטגיה על פיה עיקר הצמיחה בשנים הקרובות תהיה מרכישות ומיזוגים בחו"ל. לחברה הגרמנית פעילות מאוד סינרגטית לעל בד. החברה הנרכשת בעלת ידע, קירבה לשוק ומוצרים מובילים. ברודי טס היום לגרמניה במטרה להשלים את עסקת הרכישה.

הרכישה תביא לירידה בעלויות השיווק והמכירה, ולמיצובה של על בד כחברה גלובלית, עם מכירות שיגיעו ב-2002 לכ-80-90 מיליון דולר. ברודי הוסיף כי המצב הפוליטי והמדיני בארץ רק מזרז את תהליך הגלובליזציה של החברה. תהליך שיביא שקט ללקוחות החברה.

על בד עוסקת בייצור מטליות לחות, העשויות מבד לא ארוג או מנייר, במגוון אריזות רחב, ולשימושים מגוונים. כ-80% ממחזור פעילותה מיועדים ליצוא לכ-30 מדינות ברחבי העולם. כמו כן, החברה מייצרת בדים לא ארוגים שמשמשים כחומר גלם עיקרי לייצור המטליות הלחות. במהלך שנת 2000 ביצעה החברה השקעה של כ-6 מיליון דולר בהקמת מחלקה נוספת לייצור מטליות לחות באריזה מרובעת. קו הייצור החדש אמור לתת מענה לגידול בשוקי החברה באירופה ובארה"ב.

על בד סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 121 מיליון שקל, ורווח נקי של 6.3 מיליון שקל. מניית החברה נסחרת לפי שווי של 129 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully