וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XTL חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ביוסטאפרו השוודית בנוגע לפיתוח תרופות לטיפול במחלות זיהומיות

אלי דניאל

14.10.2001 / 16:55

התרופות יתבססו על נוגדנים אנושיים ומיועדות למניעת מחלות הנגרמות על ידי חיידקי סטאפילוקוקוס; הנזק הכלכלי של חיידקים אלה בארה"ב נאמד בלמעלה מ-4 מיליארד ד' בשנה

חברת הביוטכנולוגיה מרחובות, XTL, (אקס.טי.אל ביופארם) שמניותיה נסחרות בבורסת לונדון, מדווחת היום על הסכם שיתוף פעולה שחתמה עם חברת ביוסטאפרו השוודית. ההסכם עוסק בפיתוח תרופות מבוססות נוגדנים חד שבטיים אנושיים, המיועדות לטיפול ומניעת מחלות זיהומיות הנגרמות על ידי חיידקי סטאפילוקוקוס.

במסגרת ההסכם, תקבל החברה מביוסטאפרו רישיון לשימוש בשני "חלבוני מטרה" הנמצאים על מעטפת התא של שני זני חיידקים ממשפחת הסטאפילוקוקוס. חלבונים אלה נתגלו ופותחו על ידי הצוות המדעי של ביוסטאפרו, והם ישמשו כ"מטרות" עבור נוגדנים חד שבטיים שתפתח כנגדם XTL. החברה מציינת כי הנוגדנים האמורים יפותחו תוך שימוש בטכנולוגיית הטרימרה הייחודית שלה. כמו כן, XTL תהיה אחראית לפיתוח הקליני והמסחרי של הנוגדנים כאשר ביוסטאפרו תקבל תשלומים בגין אבני דרך ותמלוגים ממכירות עתידיות של הנוגדנים.

חיידקי סטאפילוקוקוס הם הגורם המוביל למחלות זיהומיות הנגרמות תוך כדי אשפוז בבתי חולים, והם מאופיינים בשיעור גבוה של עמידות לאנטיביוטיקה. בכך הם מהווים סיכון ממשי לחיי חולים. הטיפול בחיידקים אלה, באמצעות נוגדנים, נחשב כחדשני וייחודי. בחברה מציינים כי הנוגדנים יוכלו לשמש תחליף לאנטיביוטיקה עבור חולים שנדבקו בחיידק ופיתחו זיהום. בנוסף הם יוכלו להינתן לחולים בסיכון גבוה, מיד עם הגעתם לבית החולים, כטיפול שימנע את ההידבקות הראשונית בחיידק.

ד"ר מרטין בקר, נשיא ומנכ"ל החברה, ציין כי "זיהומים הנגרמים על ידי חיידקי סטאפילוקוקוס הם בעיה מרכזית עבור מערכות הבריאות בעולם". בקר הוסיף כי "בארה"ב לבדה גורמים זיהומים אלה לנזק כלכלי בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד דולר בשנה, כמו גם ללמעלה מ-2 מיליון ימי אישפוז, הנגרמים ישירות מן הצורך לטפל בזיהום". עוד אמר בקר כי "שיתוף הפעולה עם ביוסטאפרו הוא צעד נוסף במימוש האסטרטגיה של XTL, שמטרתה פיתוח תרופות מבוססות נוגדנים חד שבטיים לטיפול במחלות זיהומיות".

חברת XTL מפתחת תרופות לטיפול בצהבת מסוג B, צהבת מסוג C ומחלות זיהומיות אחרות. תרופות אלו מבוססות על נוגדנים חד שבטיים אנושיים וכן תרכובות סינתטיות אחרות. לחברה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת פיתוח תרופות מואץ.

יצוין כי במחצית הראשונה של 2001 רשמה החברה הפסד של כ-6 מיליון דולר. עלייה של כ-120% בהפסדים, בהשוואה לתקופה המקבילה (הפסדי החברה ב-2000 הסתכמו בכ-5.5 מיליון דולר).

הוצאות המו"פ של החברה, אשר עדיין אינה נהנית מהכנסות, הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-6 מיליון דולר, לעומת הוצאות מו"פ בסך של 2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. עם זאת, ההון העצמי של החברה ליום ה-30 ביוני 2001 הסתכם בכ-58.7 מיליון דולר והוא מהווה כ-95% ממאזן החברה. סך האמצעים הנזילים של החברה לתום המחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-57.5 מיליון דולר, לאחר שבמהלך ספטמבר 2000 גייסה החברה כ-50 מיליון דולר בבורסת לונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully