וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר המיועד של UBS, פיטר קורר: הבנק יזדקק לשלוש שנים כדי לתקן את הנזק שנגרם למוניטין שלו

רויטרס

16.4.2008 / 9:33

UBS מחק כ-37 מיליארד דולר בשל חשיפתו לשוק המשכנתאות

"אסור לנו לשטות בעצמנו. אנחנו לא יכולים להעמיד פנים שלא נגרם כל נזק למוניטין. מניסיוני, הנזקים יתוקנו בתוך שנתיים או שלוש", אמר קורר, שייכנס לתפקיד יו"ר UBS ב-23 באפריל, לאחר פרישתו של היו"ר הקודם, מרסל אוספל, בעקבות הפסדיו הכבדים של הבנק. קורר, ששימש כחבר דירקטוריון ב-UBS מאז 2002, כיהן קודם לכן כיועץ המשפטי הבכיר של החברה.



אוספל הודיע בתחילת החודש כי לא יעמוד לבחירה מחדש באסיפת הדירקטוריון הקרובה בסוף החודש, לאחר ש-UBS דיווח על הפסד רבעוני של 12 מיליארד דולר, לצד מחיקות ענק בסך 19 מיליארד דולר שרשם הבנק ברבעון הראשון בשל ההימור השגוי שלו על שוק המשכנתאות האמריקאי.



UBS מחק עד כה כ-37 מיליארד דולר, ונאלץ להודיע על גיוסי הון בסך כמעט 30 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות ואג"ח בנות המרה לבעלי מניות קיימים ולקרנות השקעה ממשלתיות בסינגפור ובמזרח התיכון.



הנשיא לשעבר של UBS, לוקמן ארנולד, קרא בשבוע שעבר לחלוקת הבנק למספר חברות נפרדות, בשל בעיותיו הקשות. לוקמן, המשמש כיום כיו"ר חברת ההשקעות אוליוואנט אדווייזרס (Olivant Advisers) המחזיקה בנתח של 0.7% ב-UBS, אמר במכתב ששלח לדירקטוריון הבנק כי יש להנפיק או למכור את חטיבת ההשקעות של הבנק ולמכור גם את זרוע ניהול הנכסים שלו על מנת לגייס הון. ארנולד כיהן כנשיא UBS בטרם הודח בדצמבר 2001 על רקע מחלוקת בנושאי אסטרטגיה עם היו"ר אוספל.



ארנולד ביקר גם את מינויו הצפוי של קורר, בטענה כי הוא אינו עצמאי ואינו מחזיק ברקע בנקאי. בתגובה לביקורת, אמר קורר כי "הבנק מהווה למעשה אסופה של מומחים, ואני יודע את מקומי. אנשים צריכים לשפוט אותי לפני מעשים, לא לפי דעות קדומות. לא קיבלתי את המשרה הזאת על בסיס זמני - החברה זקוקה למנהיגות, וצריכה לדעת מי עומד בראשה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully