וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מנסים לדחות את חוק העמלות

צבי זרחיה

16.4.2008 / 9:37

מבקשים לעכב את כניסתו לתוקף לחודש יולי. גלעד ארדן: "ברור שאם היה מדובר בהעלאת עמלות התהליך היה מתבצע ביתר מהירות"

הבנקים דורשים לדחות ליולי 2008 את מועד כניסתו לתוקף של חוק העמלות, המפחית את מספר העמלות ומגביר את הפיקוח עליהן. מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, שיגר אתמול מכתב בעניין ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ גלעד ארדן (הליכוד), ולמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו.

לפי החלטת ועדת הכלכלה בדיון לפני שלושה שבועות, ייכנס החוק לתוקף ב-5 ביוני 2008. באותו דיון לא קיבלה הוועדה את בקשת הבנקים וחזקיהו לדחות את הפעלת החוק בחודש. ארדן, שהיה בין יוזמי חוק העמלות, אמר בתגובה לפניית פרל כי ישקול לקיים דיון בחוק אם יקבל פנייה מבנק ישראל, מכיוון שלפי החוק הוא הגוף המוסמך לפנות אל הוועדה בעניין. "לא השתכנעתי שיש סיבה לשנות את החלטת הוועדה", אמר ארדן. "על הכנסת מוטלת החובה לפעול לכך שהחוק ייכנס לתוקף כמה שיותר מהר. ברור שאם היה מדובר בהעלאת עמלות התהליך היה מתבצע ביתר מהירות. הבנקים מודעים ללוח העמלות החדש זה כמה חודשים - הם יכלו לתגבר את כוח האדם ולהיערך בזמן להפעלת חוק העמלות. מן הראוי שיצרפו חוות דעת של מומחי מחשבים, שיסבירו מדוע ההליך נמשך יותר מחמישה חודשים".

פרל נימק את בקשת הדחייה בצורך "לאפשר היערכות נכונה ליישום הפעילות הנדרשת לפי התעריפונים החדשים". לדבריו, מכיוון שהמועד שנקבע חל בתקופה חצי שנתית, הבנקים נאלצים להתמודד במקביל עם משימות נוספות. לדברי פרל, חוק העמלות יוצר שינוי דרמטי. "הפחתת מספר העמלות והאחדתן מחייב שינוי מערך העמלות בכל בנק. יש לכך משמעויות רבות, כולן צורכות השקעה רבה בזמן, פיתוח, הדרכה והטמעה, ויש לאפשר זמן היערכות סביר לכך", אמר. פרל הוסיף כי הבנקים הגיעו למיצוי הגבול בשימוש במשאבי כוח האדם המקצועי הנדרש, וכי על מנת לוודא שגביית העמלות תתבצע לפי החוק נדרשות בדיקות של כמה חודשים. "מאחר שעריכת המבדקים לוקחת זמן, יקשה מאוד לקבל תוצרים איכותיים בלוח הזמנים הקצר, וקיים סיכון שבשלב ההפעלה יתגלו תקלות שלא ניתן לתקנן בשל הזמן הקצר שנקצב לכך", אמר פרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully