וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי זיסר: "ביטול החובות לזכייניות ערוץ 2 גורם לי להרגיש מטומטם"

אסף כרמל

16.4.2008 / 9:52

זיסר דורש מהרשות השנייה להחזיר לו את הכסף שהשקיע



איש העסקים מוטי זיסר, מבעלי קבוצת "כאן" שהתמודדה במכרז להפעלת ערוץ 2 והפסידה, תוקף בחריפות את ההסדר המתגבש בין זכייניות הערוץ לארגוני היוצרים. הוא מצהיר כי ידרוש מהרשות השנייה להשיב לו 11 מיליון שקל - הסכום שהשקיעה קבוצתו בהכנת המכרז. לדברי זיסר, לא ייתכן שרשת וקשת יקבלו שחרור ביוזמת היוצרים, ובחסות הרשות השנייה, ממילוי מחויבויות תוכן שבגינן הועדפו הצעותיהן על פני הצעת קבוצתו.



במשך המשא ומתן שהתקיים בחודשים האחרונים בין הזכייניות לבין היוצרים עלתה גם השאלה כיצד יפוצו הקבוצות שהפסידו במכרז, "כאן" ו"טלעד", כדי שלא ינקטו הליכים משפטיים נגד ההסדר לקביעת "כללי משחק" חדשים בשוק הטלוויזיה. "כשניתחנו אילו מכשולים עומדים בפני יישום ההסדר", אומר גורם שמעורב במגעים, "עלה העניין הזה כאחד המכשולים". מרשת נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על מה מדובר", ואילו מקשת נמסר: "לא היו דברים מעולם".



על פי ההסדר, שנחשף במלואו ביום שני ב"הארץ", יבוטלו כל חובות העבר של הזכייניות, שנאמדים על ידי הרשות השנייה בעשרות מיליוני שקלים. בתמורה יתחייבו הזכייניות להשקיע מדי שנה 18% מההוצאה שלהן לשידורים בתוכניות סוגה עילית, וכן יקימו קרן צנועה שתפעל במשך חמש שנים ותממן שידורי איכות.



"אני לא יכול להסביר כמה אני מרגיש טיפש ומטומטם", אמר אתמול זיסר, "25 שנה אני עושה עסקים במקומות שיש בהם יחס של כבוד לבן אדם שרוצה לעשות עסקים, אבל פה למדתי פרק מאוד מאלף בהרס אמון של אנשים שרוצים לעשות דברים במדינה הזאת. מה שקרה זו עזות פנים שאין כדוגמתה. זה מאוד פשוט - נקבעו תנאים במכרז, שאנחנו הפסדנו בו כי היינו מוכנים לתת פחות בשביל התנאים האלה, ואילו גורמים אחרים נתנו יותר, מכיוון שהם מעולם לא התכוונו לכבד את ההתחייבות שעליה חתמו. עכשיו המדינה מסייעת לגורמים האלה להפר ברגל גסה את ההתחייבויות שלהם, וכל זה על הגב שלנו.



"יותר מזה", הוסיף זיסר, "המזימה הזאת תוכננה מראש. יש לי מחשבות עגומות מאוד לגבי האפשרות שאי פעם אגש שוב למכרז שהמדינה תפרסם, כי זה נראה כמו בית כנסת שסגור בפני חלק מהמתפללים".



כאמור, רשת וקשת התחייבו עתה בפני היוצרים להשקיע מדי שנה 18% מהוצאותיהן לשידורים בתוכניות סוגה עילית, אלא שבהצעותיהן במכרז, שהתקיים לפני שלוש שנים, התחייבה כל אחת מהזכייניות לסכומי השקעה גדולים בהרבה בתוכניות אלו. הפער בין ההתחייבות העדכנית לבין ההתחייבות במכרז מרגיז מאוד את זיסר, שקבוצתו לא התיימרה להציע את אותם סכומים שהציעו רשת וקשת.



"לא נעבור לסדר היום על מה שמתרחש עכשיו עד שייעשה אתנו צדק", אומר הבעלים של "כאן", "אני פונה לא ל'קשת' ולא ל'רשת' אלא למדינה, שהוציאה מכרז שלא התכוונה לקיים מעולם, רק שאף אחד לא טרח לעדכן אותי בעניין. אני דורש שהרשות השנייה תחזיר לנו במלואו את הכסף שהשקענו במכרז, ורק אחר כך היא תוכל לחגוג עם החברים שלה את הקנוניה הברורה שנעשתה פה. בכסף שנקבל חזרה אפשר לעשות הרבה דברים טובים, ובפעם הבאה אני מבטיח לא להיות טיפש".



ממועצת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "אם מוטי זיסר יודע שהיתה קנוניה, הוא מוזמן לפנות למשטרה. מעבר לכך, הדברים אינם ראויים לתגובה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully