וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום של אופטימיות בבורסה

טל לוי

16.4.2008 / 16:55

המעו"ף ות"א 100 הוסיפו לערכם כ-1.6%. מדד מניות הנדל"ן זינק ב-4.6%, מדד הבנקים סיים את היום בעלייה של 2.6%

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר בעליות שערים נאות: המעו"ף זינק ב-1.7% וננעל ברמה של 1,080.23 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 1.6%, חצה את רמת 1,000 הנקודות וננעל ברמה של 1,002.17 נקודות. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-2.44 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט דחף אף הוא את המדדים המקומיים שכן סמוך לשעת נעילת המסחר בישראל הוסיף מדד הדאו ג'ונס אמריקאי כ-1.2% וכך גם מדד S&P500. מדד הנאסד"ק עלה בשיעור גבוה יותר.

בממשלה נערכים לימי האטה בעקבות במצב הכלכלי בעולם: הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, נפגש אתמול עם מנכ"לי משרדי הממשלה במסגרת היערכות לתקציב 2008. בלינקוב הבהיר להם כי "אנו מצויים בתקופה שמחייבת את כלל משרדי הממשלה לשמור על מסגרת תקציב מאוזנת. מוטלת עלינו אחריות משותפת לגיבוש תקציב אחראי שיגשים את יעדי הממשלה. הגברת הוצאות והתנהלות תקציבית לא אחראית תדרדר אותנו ותסב נזקים למשק". עם זאת, יש לשים לב כי בבנק ישראל צופים צמיחה של 3.6% ב-2008 - מספר נמוך לעומת השנים האחרונות בהן ראינו צמיחה של יותר מ-5%. עדיין מדובר בצמיחה טובה ונאה - במיוחד לעומת התחזיות העגומות יותר בארה"ב ובאירופה.

מדד מניות הנדל"ן הוא שהוביל את העליות והוא סיים בעלייה של 4.6% בהובלת מניית אלביט הדמיה, גזית ואפריקה ישראל. תופעה דומה התרחשה גם אתמול כאשר לקראת שעות המסחר האחרונות החלו מניות הנדל"ן הגדולות לעלות בשיעורים חדים. בסך הכל זינק מדד מניות הנדל"ן ב-13.6% מתחילת החודש אולם מתחילת 2008 צנח ב-24.3%.

כימיקלים לישראל, שמציגה תשואה נאה של 32% מתחילת 2008 המשיכה ליהנות מעדנה וריכזה את מרבית תשומת הלב של המשקיעים. אתמול הצטרף גם בנק ההשקעות מריל לינץ’ לחגיגת הממליצים על מגזר האשלג ועל כי"ל בפרט. הבנק העלה את מחיר היעד למניה תוך שהוא חוזר על המלצת "קנייה". העליות במניית כי"ל נתמכות גם בחתימת חוזה אשלג בין יצואניות אשלג קנדיות וסיניות המשקפות עליית מחיר של 216% ל-400 דולר לטון - לעומת חוזה קודם שנחתם בשנה שעברה. כימיקלים לישראל, והחברה האם, החברה לישראל, הן שתי המניות היחידות לפי שעה שמציגות תשואה חיובית מתחילת השנה. טבע נסחרה גם היא בעליות. נטוויז’ן 013 ברק, מקבוצת דיסקונט השקעות, הודיעה היום לבורסה כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת חברת הכבלים HOT הנמצאת בבעלות בנק לאומי. מדד מניות הבנקים סיים בעלייה של 2.6% בהובלת מניית בנק דיסקונט, לאומי והפועלים.

חברת האנרגיה הירוקה, אורמת, נסחרה על רקע הודעת החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, כי חתמה על חוזה חשמל ל-20 שנה עם קואופרטיב אנרגיה ממינוסטה בארה"ב בשם Great River Energy. על פי ההערכות בשוק מדובר בחוזה בהיקף של כ-40 מיליון דולר, כ-2 מיליון דולר בשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully