וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת נגד משרד האוצר האמריקאי: תוכנית הרגולציה על קרנות הגידור חסרת שיניים

רויטרס

16.4.2008 / 10:27

המבקרים: פיקוח עצמי וולנטרי של קרנות הגידור לא יכול להגן על המשקיעים

תחת זאת, טענו המבקרים, יש לחייב את קרנות הגידור לפעול לפי הקווים המנחים, ויש להטיל פיקוח של רגולטורים פדרליים על תעשיית קרנות הגידור.



"התוכנית הזאת היא צעד קטן, אבל אנחנו צריכים התקדמות משמעותית", אמר ריצ'רד בלומנטל, פרקליט מדינת קונטיקט, שבה נמצאות כשליש מקרנות הגידור בעולם. "קווים מנחים וולנטריים שאינם מחייבים הם בדיחה, ומהווים רק גדר דמיונית. הם לא מונעים דבר".



משרד האוצר האמריקאי חשף ביום חמישי קווים מנחים למנהל תקין של קרנות גידור, שעליהם המליצו שתי ועדות מהמגזר הפרטי. דבר זה בא בכדי לוודא שקרנות הגידור לא יגרמו באופן שיטתי לעיותים במסחר בוול סטריט.



מנהלי קרנות גידור צריכים לשפר את הדיווח על נכסים שערכם קשה להערכה, כגון אג"ח מגובות במשכנתאות, שהובילו למשבר האשראי הנוכחי ולתנודתיות בשווקים, המליצו הוועדות. אך המבקרים טוענים שההמלצות היו צריכות להיות תקיפות יותר כדי להגן על המשקיעים.



לפי המבקרים, לרשות האמריקאית לניירות ערך כיום יש יכולת פיקוח מוגבלת על קרנות הגידור, וישנם מאגרי הון שאינם נתונים תחת רגולציה, איתם ניתן לבצע עסקות בסיכון גבוה, כגון מכירה בחסר (הימור על ירידת ערך של נכסים), שממנה קרנות השקעה שמרניות יותר נוטות להימנע.



אחת הוועדות שמינה משרד האוצר בארה"ב, שחבריה היו בעיקר מנהלי נכסים, אמרה כי מנהלי קרנות הגידור צריכים לאמץ את עקרונות המפתח של החברות האמריקאיות הציבוריות, כגון דו"חות רבעוניים ושנתיים, חשיפה מסודרת של נתונים ודו"חות פיננסים מסודרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully