וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי המתנות לפסח יורד

השנה חלה ירידה של כ-4% בשווי השי הממוצע לעובד בתעשייה. שוק המתנות לפסח לכלל העובדים במשק יגיע השנה לכ-1.9 מיליארד שקל

ההאטה הגיעה גם למתנות החג. בחג הפסח השנה חלה ירידה של כ-4% בשווי השי הממוצע לעובד בתעשייה, לעומת פסח אשתקד. שווי השי הממוצע לעובד בתעשייה, עומד השנה על כ-510 שקלים. כך עולה מבדיקה שערך מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים בקרב עשרות מפעלים.

ד"ר מיכל סגל, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים שמסרה על כך מציינת, כי מהבדיקה עולה כי 83% ממפעלי התעשייה יעניקו לעובדיהם תלושי שי, 11% מהמפעלים יעניקו כשי שיק או כסף מזומן, ו-6% יעניקו מוצרים שונים (92% מתוכם מעניקים מוצרים מתוצרת כחול לבן ).

כן מתברר מהבדיקה, כי השי לחג הפסח הוענק (ברוב המקרים) כ-10 ימים לפני החג וכי ב-59% מהמפעלים מחליט המנכ"ל על השי לעובדים, ב-43% מהמפעלים מחליט מנהל כוח האדם, וב-11% מהמפעלים מחליט הוועד (יצויין, כי האחוזים מסתכמים ביותר מ-100 שכן במספר מפעלים מתקבלת ההחלטה במשותף).

סגל מעריכה, כי שוק המתנות לפסח לכלל העובדים במשק יגיע השנה לכ-1.9 מיליארד שקל. שווי המתנות לפסח לכלל עובדי התעשייה מסתכם בכ-240 מיליוני שקלים. להערכת יו"ר מטה כחול לבן בהתאחדות התעשיינים, אם תווי הקניה לחג ינוצלו לקניות תוצרת הארץ בלבד, יביא הדבר לתוספת של כ-4,900 מקומות עבודה בתעשייה ובמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully